۰ نفر

حاکم دبی مدعی شد؛

تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر امارات بی‌تاثیر است

۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹
کد خبر: 317525
تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر امارات بی‌تاثیر است

حاکم دبی در گفت‌وگوی تفصیلی با روزنامه عربی الشرق الاوسط مدعی شده هیچ جای نگرانی برای سرمایه‌گذاران وجود ندارد و تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاثیری بر امارات نخواهد گذاشت.

به گزارش گلف‌نیوز، شیخ محمد آل مکتوم نخست وزیر امارات و شیخ دبی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: این تحریم‌ها تاثیری بر اقتصاد امارات نخواهد داشت و سرمایه‌گذاری‌ها و توسعه منطقه را نیز متوقف نخواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، شیخ محمد همچنین گفت: تنش‌ها در منطقه موضوع جدیدی نیست. این یک امر ثابت در چهل سال گذشته بوده است. علیرغم همین مساله، چرخه تولید و توسعه و سرمایه‌گذاری متوقف نشده است.

حاکم دبی در گفت‌وگوی تفصیلی با روزنامه عربی الشرق‌الاوسط مدعی شده هیچ جای نگرانی برای سرمایه‌گذاران وجود ندارد. تنش‌ها نگرانی‌هایی ایجاد کرده اما آنها نباید کار یا تلاش برای یافتن فرصت‌هایشان را متوقف کنند. هیچ سرمایه‌گذاری بدون ریسک نیست. بزرگترین ریسک‌ها بیشترین عواید را به همراه خواهند داشت.

وی همچنین گفته اقتصاد دبی متاثر از تغییرات جهانی است اما این بدان دلیل است که اقتصاد دبی یک اقتصاد گشوده و باز است. من این تاثیر را بخشی از چشم‌انداز آینده منبعث از واقعیات همیشگی می‌دانم. اقتصاد در یک چرخه فراز و نشیب‌دار در حرکت است. اقتصاد دبی و امارات در شش سال گذشته رشد منفی نداشته است. رشد ما همواره از میانگین رشد جهانی بالاتر بوده است.

شیخ محمد همچنین به چشم‌انداز ۲۰۲۱ اشاره کرده و گفته این چشم‌انداز نیز بر اساس برنامه از پیش تعیین شده در حال اجرایی شدن است و این کشور تحت تاثیر سیاست‌های حفاظتی(سیاست حمایت از تولید داخلی در برابر واردات و تولید خارجی) آمریکا قرار نگرفته است.

وی با اشاره به ضدیت دولت جدید آمریکا با جهانی‌سازی گفت: جالب اینجاست که آمریکا خود داعیه‌دار جهانی‌سازی و مهمترین بازیگر این عرصه بوده است. حال به دنبال یک تغییر رادیکال در قواعد تجارت بین‌المللی است.

شیخ محمد گفت: با وجود اینکه آمریکا یک بازیگر کلیدی در تجارت جهانی بوده اما مهمترین و موثرترین شرکای ما اتحادیه اروپا هستند. کشورهای عربی هم شریک بزرگ بعدی برای امارات هستند و در پی آن چین و ژاپن قرار دارند.

وی در این مصاحبه بر حمایت امارات از عربستان سعودی تاکید کرده و گفته روابط دوجانبه ما رو به افزایش است و این از طریق شورای همکاری امارات و عربستان صورت می‌پذیرد. این شورا چشم انداز مشترکی را برای دو کشور در عرصه توسعه، اقتصاد و سطوح نظامی ترسیم کرده و ۴۴ پروژه استراتژیک را هم طراحی کرده است. این شورا قرار است مدل مکملی برای حمایت از شورای همکاری‌های خلیج و کارهای مشترک عربی باشد.