۰ نفر

تغییر قوانین مهاجرتی امارات برای جذب سرمایه‌گذاران

۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۰
کد خبر: 317349
تغییر قوانین مهاجرتی امارات برای جذب سرمایه‌گذاران

امارات متحده عربی اعلام کرده که قصد دارد به‌منظور احیای اقتصاد و بازار مسکن به تغییر در قانون روادید برای جذب سرمایه‌گذاران ثروتمند و تحصیلکرده روی بیاورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مقامات ارشد و بلندپایه امارات متحده عربی به تازگی اعلام کرده‌اند که با توجه به تداوم کاهش قیمت نفت و ضرر و زیان‌های گسترده و بالقوه‌ای که به اقتصاد این کشور صادرکننده نفت و عضو اوپک وارد خواهد کرد، قصد دارند که قوانین و مقررات مربوط به ارائه و اخذ روادید بلندمدت را برای آن دسته از سرمایه‌گذاران ثروتمند و تحصیل کرده‌ای که جذب آن‌ها برای احیای اقتصاد امارات مفید واقع می‌شود، تغییر داده و اصلاح کنند.

رویترز در این مورد می‌نویسد: اعمال اصلاحات در قانون اخذ روادید یا ویزای بلندمدت برای اقامت در امارات متحده عربی می‌تواند این کشور را از رکود اقتصادی و احیای بازار مسکن و مستغلات که پیش‌تر گفته شده بود تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت، نجات دهد و به گردش مالی و چرخ اقتصادی این کشور واقع در حاشیه خلیج فارس کمک بسزایی کند.

لازم به ذکر است که قوانین دریافت ویزای اقامت امارات متحده عربی تاکنون تحت شرایط خاص و تنها برای مدت چند سال (ویزای کوتاه مدت) بوده است اما حالا به نظر می‌رسد که مقامات دولتی این کشور در قوانین اخذ ویزای این کشور به منظور جذب سرمایه، ثروت و تقویت اقتصادی تجدیدنظر کرده‌اند تا بتوانند افراد تحصیلکرده و ثروتمندان را از کشورهای مختلف جهان گردآوری کرده و از ثروت و تحصیلات عالیه آن‌ها در جهت افزایش بهره‌وری‌های اقتصادی و درآمدزایی استفاده کنند.

چندی پیش بود که ترکیه نیز در اقدامی مشابه به منظور جذب سرمایه و جلوگیری از فروپاشی‌های اقتصادی ناشی از نوسانات ارزی و تنش‌های سیاسی، در قانون اخذ اقامت بلندمدت از طریق خرید ملک و سرمایه‌گذاری تغییر و تحولات عظیمی را ایجاد کرد و توانست تا حد زیادی ثروت و سرمایه کلانی را به کشورش تزریق کند.

بر اساس گزارش رسانه ملی امارات، به نظر می‌رسد که قرار است به افرادی که ملکی را به ارزش حداقل ۵ میلیون درهم امارات معادل ۱.۴ میلیون دلار در این کشور خریداری کنند، قادر خواهند بود اقامت ۵ ساله داده شود.

چند سالی است که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران در امارات متحده عربی از رشد قارچی شکل برج‌های بلندمرتبه و افزایش بی رویه بنگاه‌های مسکن در این کشور به شدت انتقاد کرده و پیش‌بینی کرده بودند که ساخت و ساز برج و فروش ساختمان در این کشور بخصوص در شهر دوبی بسیار بیش‌تر از تقاضای خریداران احتمالی در آینده است و این امر به ایجاد یک رکود طولانی مدت منجر شده و به رشد اقتصادی این کشور لطمه بزرگی خواهد زد.

هم‌چنین گفته می‌شود طبق این قانون ویزاهای ۱۰ ساله برای آن دسته از افرادی که دست‌کم به میزان ۱۰ میلیون درهم امارات در این کشور سرمایه‌گذاری کنند، تمدید خواهد شد. قوانین دیگری نیز برای اخذ و تمدید روادید پنج ساله نوآوران و موسسان شرکت‌های دانش بنیان و هم‌چنین روادید ۱۰ ساله برای دانشمندان و پژوهشگران نمونه و نابغه وجود دارد که امکان اقامت را برای افراد برجسته و سودمند در این کشور میسر می سازد.