۰ نفر

سرکنسولگری چین در پاکستان هدف حمله مسلحانه قرار گرفت

۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۳
کد خبر: 316945
سرکنسولگری چین در پاکستان هدف حمله مسلحانه قرار گرفت

منابع خبری پاکستان امروز جمعه از تیراندازی مهاجمان ناشناس به ساختمان سرکنسولگری چین در شهر ''کراچی'' مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان خبر دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جاوید عالم معاون فرمانده پلیس در منطقه جنوبی شهر کراچی گفت: دو نیروی پلیس درجریان تبادل آتش با تروریست ها جان خود را از دست دادند.
در حمله امروز به سرکنسولگری چین در کراچی حوالی ساعت 9:30 دقیقه به وقت محلی، مهاجمان مسلح قصد داشتند که وارد سرکنسولگری چین در کراچی شوند که نیروهای محافظ اجازه ورود آنان به سرکنسولگری را ندادند.
نیروهای امنیتی پاکستان تمام مسیرهای منتهی به سرکنسولگری چین را مسدود کرده و درپی شناسایی مهاجمان هستند.
در همین حال معاون سرکنسول چین در شهر کراچی به رسانه های پاکستان گفت: تمامی کارمندان داخل ساختمان سرکنسولگری در سلامت کامل هستند.
جاوید عالم معاون فرمانده پلیس در منطقه جنوبی شهر کراچی گفت: سه نفر از مهاجمان در حمله تروریستی امروز به سرکنسولگری کراچی از سوی تک تیراندازیهای نیروهای امنیتی به هلاکت رسیدند.
در همین حال سخنگوی ارتش پاکستان نیز اعلام کرد که نهادهای مجری قانون، از جمله پلیس، اجازه ندادند تروریست ها وارد ساختمان سرکنسولگری شوند.
ارتش پاکستان گفت که مهاجمان مسلح شامل سه تروریست بودند.
'عمران خان' نخست وزیر پاکستان نیز با انتشار پیامی با محکوم کردن این حمله تروریستی، آن را اقدامی علیه کریدور مشترک اقتصادی چین و پاکستان (سی - پک) عنوان کرد.
«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان نیز روز جمعه در گفت و گو با رسانه های این کشور با محکوم کردن این حمله و اعلام اینکه کارکنان سرکنسولگری در سلامت کامل هستند، گفت که روابط چین و پاکستان، با این توطئه ها تحت تاثیر قرار نمی گیرد.
وی اضافه کرد:دولت پاکستان می داند که پشت این حمله تروریستی چه عناصری قرار دارند.