۰ نفر

توافق درباره آینده روابط انگلیس و اتحادیه اروپا بعد از برگزیت

۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۰
کد خبر: 316837
توافق درباره آینده روابط انگلیس و اتحادیه اروپا بعد از برگزیت

شورای اروپا خبر داد انگلیس و اتحادیه اروپا درباره پیش‌نویس آینده روابط دوجانبه بعد از خروج لندن از این اتحادیه توافق کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا امروز (پنجشنبه) خبر داد، بروکسل و لندن درباره پیش‌نویس آینده روابط دو جانبه بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) توافق کرده‌اند که این توافق نهایی کردن توافق برگزیت را طی هفته پیش رو ممکن می‌کند. 

به نوشته سایت شبکه خبری «بی.بی.سی»، رئیس شورای اروپا گفت که بیانیه سیاسی درباره چگونگی آینده روابط تجاری، امنیتی و مسائل دیگر در اصول مورد توافق طرفین قرار گرفته است.

لندن و بروکسل به دنبال روابط وسیع بعد از مارس سال ۲۰۱۹ و وقوع برگزیت هستند و قرار است بیانیه سیاسی روز یکشنبه آینده در نشست اعضای اتحادیه اروپا امضا شود. 

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس امروز گفت که این توافق اولیه، بهترین توافق برای مردم انگلیس است. وی افزود مطمئن است روز یکشنبه توافقی را به دست می‌آورد که برای همه بریتانیا شامل مردم جبل الطارق مناسب باشد. 

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان امروز در نشستی در «برلین» گفته است همچنان باید گفت‌وگوهای زیادی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا انجام بگیرد. 

این در حالیست که همچنان اختلافات زیادی درون انگلیس درباره طرح لندن برای خروج از اتحادیه اروپا وجود دارد و هنوز پارلمان انگلیس این طرح را به رای نگذاشته است.