۰ نفر

هر ماه چند انگلیسی بس‌خانمان می‌شوند؟

۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۵
کد خبر: 316805
هر ماه چند انگلیسی بس‌خانمان می‌شوند؟

تازه‌ترین آمار از تعداد افراد بی‌خانمان در انگلیس نشان می‌دهد، با روندی رو به افزایش هر ماه هزار نفر به تعداد بی‌خانمان‌ها در این کشور اضافه می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، شمار افراد بی‌خانمان در انگلیس رو به افزایش است و هر ماه هزار نفر به تعداد این افراد اضافه می‌شود. 

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، آمار نشان می‌دهد که ۳۲۰ هزار نفر در حال حاضر در انگلیس بی‌خانمان هستند که این مسئله وجود بحران مسکن در انگلیس را برجسته‌تر می‌کند. 

سیاست‌مداران اپوزیسیون و فعالان اجتماعی  می‌گویند سیاست‌های دولت انگلیس در ایجاد بحران مسکن غیر قابل بخشش است. 

آمار موسسه خیریه «شِلتِر» در انگلیس نشان می دهد سال گذشته ۱۳ هزار نفر و طی دو سال گذشته ۲۵ هزار نفر به تعداد بی خانمان‌ها افزوده شده است. 

بیشترین بی‌خانمان‌ها نیز در «لندن» زندگی می‌کنند و از هر ۵۲ نفر یک نفر در پایتخت انگلیس بی‌خانمان است. همچنین از هر ۷۳ نفر یک نفر در «بیرمنگهام» و از هر ۱۳۵ نفر یک نفر در «منچستر» بی‌خانمان هستند. 

این آمار چند روز بعد از آن اعلام شده است که سازمان ملل در گزارشی از سیاست تنبیهی دولت انگلیس در قبال فقرا انتقاد کرده بود. فرستاده سازمان ملل اخیرا درباره فقر در انگلستان گفته بود، مشکل تنها این نیست که افراد زیادی در شرایط اقتصادی بد زندگی می‌کنند بلکه مسئله این است که این تعداد در پنجمین اقتصاد بزرگ جهان در چنین شرایطی زندگی می‌کنند. 

روزنامه انگلیسی گاردین نیز در سرمقاله روز دوشنبه خود درباره فقر در این کشور نوشت گزارش‌های فقر در انگلیس نشان از تلفات سنگین ناشی از ریاضت اقتصادیِ دولت است. سرمقاله گاردین ادامه داد، سیاست‌های ریاضتی دولت محافظه‌کار انگلیس، به فقر بیشتر در این کشور و به مسئله‌ای شرم‌آوری منجر شده است.