۰ نفر

حمله با خودرو به دانش آموزان چینی

۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۵
کد خبر: 316801
حمله با خودرو به دانش آموزان چینی

تلویزیون چین گزارش کرد یک راننده با حمله به دانش آموزان یک مدرسه ابتدایی در شمال شرق چین، پنج تن از آنان را کشت و 18 تن دیگر را هم زخمی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این حادثه حدود ظهر امروز (پنجشنبه) به وقت محلی مقابل یک مدرسه ابتدایی در شهر 'هولودائو' در استان لیائونینگ روی داد.

ویدیویی از این حادثه در شبکه اجتماعی ویچت در چین منتشر شده است که نشان می دهد راننده این خودرو در مسیر مخالف تردد خودروها در این خیابان، به صورت عمدی خود را به گروهی از دانش‌آموزان که در حال عبور در مقابل مدرسه هستند می‌کوبد.

پلیس چین اظهار کرده است راننده خودرو را بازداشت کرده اما انگیزه راننده از ارتکاب این جنایت هنوز مشخص نیست و به همین دلیل، تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

گزارش پلیس می افزاید کودکان زخمی به مراکز درمانی منتقل شده اند اما به دلیل سرعت بالای خودرو و شدت تصادف، احتمال افزایش کشته شدگان وجود دارد.

اگرچه جرایم خشونت آمیز در چین نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر پایین است اما در چند سال گذشته مواردی از حمله با چاقو به دانش اموزان و همچنین مردم عادی در مدارس و خیابان ها مشاهده شده است.

چهارم آبان ماه امسال بود که یک زن مسلح به چاقوی آشپزخانه، به تعدادی از کودکان یک مهد کودک در شهر 'چونگ چینگ' در جنوب غربی این کشور حمله کرد و 14 نفر آنها را زخمی نمود.

اردیبهشت امسال نیز فردی مسلح به سلاح سرد با حمله به دانش‌آموزان یک مدرسه متوسطه در شمال شرقی چین که در حال بازگشت از مدرسه بودند 7 نفر آنها را کشت.

همچنین تیر ماه امسال نیز به دلیل حمله یک فرد مسلح با چاقو در شهر «شی‌ان» این کشور، 9 نفر از جمله یک کودک زخمی شدند.