۰ نفر

در کشورهای مختلف؛

شرایط استخدام در نیروهای پلیس چیست؟

۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۷
کد خبر: 316778
شرایط استخدام در نیروهای پلیس چیست؟

افسران پلیس از خدمتگزاران جامعه و حافظ جان و مال مردم هستند. در واقع پلیس، قوانین را اجرا می‌کند. مظنونین را دستگیر و بازجویی کرده و صحنه‌های جرم و صحنه تصادف را با جزئیات کامل گزارش داده تا مقصر اصلی مشخص شود و در دادگاه شهادت می‌دهد. همچنین ماموران پلیس به تماس‌های اضطراری مردم پاسخ می‌دهند و حامی مردم هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شاخص‌های استخدام پلیس در کشورهای مختلف، متفاوت است. در ذیل شرایط لازم برای استخدام شدن در اداره پلیس برخی کشورها آمده است:

 نیوزلند

افراد، صرف نظر از جنسیت، قومیت، فرهنگ و یا اعتقادات، متقاضیان باید نسبت به زبان و فرهنگ‌های مختلف نیوزلند آگاه باشند و ویژگی‌هایی مثل مهارت‌های ارتباطی، همدلی با دیگران، وفاداری بی قید و شرط،  تعهد و حس شوخ طبعی که مهم‌ترین مورد است را داشته باشند.

محدودیت قد در استخدام وجود ندارد، ولی فرد متقاضی باید حداقل 17 سال سن داشته باشد، شهروند نیوزلند یا استرالیا باشد و یا اقامت دائم نیوزلند را داشته باشد.

همچنین متقاضی باید وضعیت جسمی مناسب و گواهینامه رانندگی در نیوزلند را داشته باشد. سابقه جرم هم نداشته باشد.

کانادا

پلیس ادمونتون ( شهری در کانادا)  از طریق آنلاین و اداره ایالتی متقاضی می‌پذیرد و بعد از ارسال مدارک توسط متقاضی، تقاضانامه بررسی و پس از تایید مراحل، واحد استخدام با متقاضی تماس می‌گیرد.

مراحل استخدام پلیس، شامل بررسی مواردی مانند آمادگی جسمانی، مصاحبه رفتاری، مصاحبه شخصی و ارزیابی‌های روانشناختی و آزمایش‌های پزشکی است.

مصاحبه رفتاری (BDI) به این معنا است که رفتار گذشته، بهترین پیش‌بینی کننده رفتار آینده فرد است.

متقاضیان باید به طور واضح یک تجربه خاص، از جمله نحوه برخورد با یک وضعیت را داشته باشند و نتیجه نهایی را توصیف کنند.

در مصاحبه شخصی هم فرد باید در آزمون دروغ‌سنجی شرکت کند تا اگر در پرسشنامه و یا جواب سوالات دروغی گفته باشد فاش شود.

پلیس RCMP  کانادا

متقاضی باید شهروند کانادا بوده و یا اقامت دائم کانادا را داشته باشد و ویژگی‌هایی مثل حداقل سن 19 سال، تسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسوی، داشتن گواهینامه معتبر رانندگی و دیپلم دبیرستان یا معادل آن، سلامت روانی، بینایی، شنوایی و نیروی جسمانی مناسب و عدم سوءپیشینه مورد نیاز است.

بریتانیا

بریتانیا بر اساس جغرافیای خود در مناطقی مانند انگلستان، ولز ، اسکاتلند و  .... پلیس استخدام می‌کند.

علاوه بر این موارد، نیروی پلیس ویژه نیز وجود دارد که شامل پلیس حمل و نقل بریتانیا و شبکه راه‌آهن، پلیس هسته‌ای شهری ( از تسلیحات هسته‌ای غیر نظامی محافظت می‌کند)، پلیس وزارت دفاع ( حفاظت از منابع دفاعی بریتانیا را بر عهده دارد) و پلیس هوایی ملی ( مسئول پشتیبانی هوایی برای نیروهای پلیس انگلیس و ولز ) است.

داشتن سن 18 سال و یا بیشتر و شهروندی بریتانیا، شهروندی اتحادیه اروپا یا مهاجر خارجی بودن با اجازه اقامت بدون محدودیت در انگلستان و زندگی کردن طی سه سال گذشته در انگلستان از جمله شرایط عمومی برای استخدام است.

بعضی از نیروها از جمله پلیس متروپولیتن، باید گواهینامه‌های علمی پلیس (CKP) را قبل از پیوستن به نیروی پلیس دریافت کرده باشند.

بعد از تایید، افراد تحت دوره آزمایشی دو ساله پلیس (IPLDP)  قرار گرفته و موفق به اخذ دیپلم پلیس می‌شوند.

هند

از مهم‌ترین معیارها،  تناسب فیزیکی متقاضی است.

همچنین حداقل قد مورد نیاز برای افسران مرد، 165سانتی‌متر و برای زنان 150سانتی‌متر است.

نداشتن لکنت زبان نیز از جمله شرایط استخدام است.

هنگامی که  درخواست متقاضی تایید شد، وی دوره‌های آموزش مبارزه بدون سلاح، اسب سواری، مهار آتش‌سوزی و موارد دیگری را فرا می‌گیرد. البته برای ورود به مراحل بالاتر شغلی گزینش‌های زیادی پیش رو خواهد داشت.

پلیس استرالیا

دو شاخه اصلی نیروی پلیس در استرالیا وجود دارد؛  پلیس ایالت ( قلمرو)  و پلیس فدرال استرالیا. پلیس ایالتی، مسئول حفاظت و ایمنی جامعه است و قوانین محلی را اجرا و از بروز جرایم جلوگیری می‌کند. در موارد اضطراری نیز برای اجرای قوانین مربوط به ترافیک و جاده‌ها کمک و جنایات و گزارش‌های افراد گمشده را بررسی می‌کند.

از سوی دیگر، پلیس فدرال استرالیا مسئول امنیت ملی استرالیا است. آنها به حفظ و اجرای قوانین مشترک المنافع در داخل و خارج از کشور متعهد هستند که شامل مبارزه با تروریسم، امنیت در فرودگاه‌های بزرگ و حفاظت از چهره‌های سیاسی مانند نخست وزیر استرالیا و مقامات خارجی است.

پلیس فدرال استرالیا همچنین بسیاری از عملیات بین‌المللی و مرزی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان را انجام می‌دهد.

برای استخدام شدن در پلیس استرالیا، تنها آموزش قانون، حقوق و عدالت کافی نیست، بلکه فرد باید در دیگر رشته‌ها از جمله هنر، ریاضیات، فناوری اطلاعات و علوم اجتماعی نیز مهارت داشته باشد.

پلیس اینترپل

ثبت نام در  INTERPOL فقط از طریق وب سایت اینترپل امکان‌پذیر است و درخواست‌ها بدون در نظر گرفتن نژاد، مذهب یا جنسیت بررسی می‌شوند.

برای استخدام فرد متقاضی در سمتهای منتخب، دبیرخانه کل اینترپل به هیچ وجه در استخدام کارمندان برای دفاتر مرکزی ملی دخالت نمی‌کند و مسئولیت آن به طور مستقیم تحت نظارت ادارات ملی کشورهای عضو است.

اتباع یکی از کشورهای عضو سازمان بودن و داشتن 18 سال سن و یا بیشتر از جمله شرایط عمومی متقاضیان است.

همچنین تسلط به زبان انگلیسی و تا حدودی زبان فرانسه ضروری است، البته زبان‌های دیگر مانند اسپانیایی یا عربی نیز اغلب مفید است (تسلط به زبان‌های ذکر شده برای تنظیم گزارش و نامه‌ها ضروری است).