۰ نفر

آمریکا فشار تجاری علیه ژاپن را افزایش داده است

۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۹:۴۷
کد خبر: 315538
آمریکا فشار تجاری علیه ژاپن را افزایش داده است

روزنامه گلوبال تایمز چین گزارش کرد دولت آمریکا فشارها بر ژاپن، بزرگترین متحد نظامی اش را افزایش داده است تا توکیو به هر نحو ممکن، مازاد تجاری در برابر واشنگتن را کاهش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این روزنامه روز شنبه نوشت، دولت آمریکا تاکید دارد اقلام تولیدی صادراتی این کشور برای ورود به بازار ژاپن با موانع بسیاری روبرو است و این باعث می شود تا توکیو همچنان از مازاد تجاری در مقابل واشنگتن برخوردار باشد.
'مایک پنس' معاون رییس جمهوری آمریکا هم که از روز دوشنبه این هفته وارد ژاپن شده بود و سپس به سنگاپور رفت، از نابرابری تجاری میان دو کشور ابراز ناخرسندی کرده است.
او به خبرنگاران گفت ما شاهد بی توازنی آشکاری در تجارت بین آمریکا و ژاپن هستیم و این کشور بازارش را به شکلی عادلانه در اختیار واشنگتن قرار نداده است.
دولت آمریکا به دنبال توافقنامه تجارت آزاد با ژاپن است اما می کوشد تا شرایط به گونه ای باشد که در زمینه های تجاری با ژاپن راه برای ورود بیشتر تولیدات آمریکا به این کشور باز شود و از آن به عنوان تجارت آزاد و عادلانه و برابر یاد کرده است.
همزمان دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بشدت از تجارت ناعادلانه کشورش با ژاپن انتقاد و ابراز نارضایتی کرده و گفته است ژاپنی ها میلیون ها دستگاه خودرو به آمریکای شمالی صادر می کنند اما راه برای صادرات خودروهای آمریکایی به آن کشور هموار نیست.
این در شرایطی است که دولت ژاپن تاکید می ورزد درهای این بازار به روی تولیدات باز است و هیچ گونه حمایت سیاسی که مانع واردات باشد، وجود ندارد.
دولت آمریکا در حال بررسی برنامه ای مدون است که بر اساس آن تعرفه ای به میزان 25 درصد روی واردات خودرو در نظر گرفته خواهد شد و از اصلی ترین قربانیان این افزایش تعرفه ژاپن خواهد بود.