۰ نفر

همسر مخفی خاشقجی از سایه خارج شد

۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۳۵
کد خبر: 315513
همسر مخفی خاشقجی از سایه خارج شد

در تحولی غافلگیر کننده در موضوع قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی،‌ یک زن مصری مدعی ازدواج با وی طی جشنی مخفیانه در آمریکا چند ماه قبل از حادثه قتل این روزنامه‌نگار شده است.

به گزارش روسیا الیوم، یک زن مصری که نامش را به صورت کامل بیان نکرده و فقط به دلایل امنیتی با اختصار «اچ أتر» خود را معرفی کرد،‌ به روزنامه واشنگتن پست گفت که جشن ازدواج وی با «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی به صورت مخفیانه و بدون اطلاع «خدیجه چنگیز» نامزد و افراد خانواده وی برگزار شد. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، این زن مصری در توجیه افشای پیوند زناشویی با خاشقجی در مقطع زمانی فعلی گفت که او به عنوان همسر قانونی و مسلم خاشقجی خواهان به رسمیت شناختن حقوق کامل خود و ایفای آنها است. 

روزنامه واشنگتن پست که تمام مقاله‌های خاشقجی را منتشر می‌کرد، ‌نوشت: «این زن پیام‌های مکتوبی که با خاشقجی رد و بدل کرده و نیز عکس‌های شخصی خود با آن مقتول به ویژه عکس‌های مربوط به جشن ازدواجشان در  واشنگتن در ماه ژوئن گذشته را تحویل این روزنامه داده است».

دوست قدیمی خاشقجی نیز که شاهد ازدواج او با این زن بوده، ‌ادعای وی را تأیید کرده و از این روزنامه خواسته به دلایل امنیتی هویتش را آشکار نکند. 

این زن مصری اسناد ازدواجش با خاشقجی را به کنسولگری عربستان و ترکیه در یکی از کشورهای خاورمیانه ارائه داده است. 

روزنامه واشنگتن پست اظهار داشت که برخی از این تصاویر در برخی حساب کاربری‌های توئیتر متعلق به افراد نزدیک به  «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی منتشر شده است. 

برخی حساب کاربری‌های توئیتری فاش کردند که نام این زن مصری «حنان» است اما نام کامل وی را افشا نکرده اند.

همسر پنهانی خاشقجی که به نظر می‌رسد ۵۰ ساله باشد، در تأکید به روزنامه واشنگتن پست گفت که مقیم یک منطقه حاشیه خلیج‌فارس است و در سفر کاری به آمریکا بخش عمده‌ای از وقت خود را با این روزنامه‌نگار مقتول سپری کرده است. وی افزود که برای نخستین بار ۱۰ سال پیش در حاشیه یک نشست رسانه‌ای در خاورمیانه با خاشقجی دیدار کرده اما روابط عاشقانه آنها از سال گذشته آغاز شد. 

این زن مصری اعلام کرد که خاشقجی را برای آخرین بار در ماه سپتامبر گذشته ملاقات کرده و وی بارها نگرانی خود را از اقدام مقام‌های سعودی علیه خود ابراز کرده بود اما فکر نمی‌کرد که خطری زندگیش را تهدید کند. 

برخی افراد خانواده خاشقجی از واکنش به این موضوع خودداری کردند.

«شیخ انور حجاج» پورفسور مطالعات اسلامی در دانشگاه آمریکائی ویرجینیا  نیز که گفته شده خطبه عقد آن دو را جاری کرده،‌ از هر گونه واکنشی در این زمینه خودداری کرده است. 

«خدیجه چنگیز» نامزد ترک خاشقجی در تماس تلفنی با این روزنامه گفت که او هیچ اطلاعی از رابطه این روزنامه‌نگار سعودی با زن مصری نداشته و پرسش‌هایی را درباره انگیزه و دلایل این رابطه مطرح کرده است.

چنگیز تأکید کرد که به نظر می‌رسد این زن مصری به دنبال بد جلوه دادن تصویر خاشقجی در اذهان عمومی است و آن را تلاشی برای تضعیف اعتبار و شهرت وی دانست. 

واشنگتن پست توضیح داد که این زن مصری در صورت اثبات ادعای خود از بخشی از غرامت ارائه شده به خانواده روزنامه‌نگار مقتول از سوی دولت سعودی سهم دارد.