۰ نفر

حمله شدید صدر اعظم اسبق آلمان به آمریکا

۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۲۳:۳۲
کد خبر: 315351
حمله شدید صدر اعظم اسبق آلمان به آمریکا

صدر اعظم اسبق آلمان ضمن انتقاد از سیاست‌های تجاری آمریکا تصریح کرد که ایالات متحده مانند قدرت اشغالگر با ما رفتار می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، "گرهارد شرودر"، صدر اعظم اسبق آلمان در سخنانی سیاست تجاری امریکا را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و خواستار نزدیکی آلمان به چین شد.

وی که در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز سخن می گفت تصریح کرد که ما نمی توانیم اجازه دهیم که مانند یک کشور اشغال شده با ما رفتار شود. وقتی من به رفتارهای سفیر آمریکا در آلمان نگاه می کنم این تصور را دارم که وی بیشتر خود را به عنوان یک افسر اشغالگر می بیند تا سفیر ایالات متحده در یک کشور مستقل. آلمان باید در این شرایط به سمت متحدانی نگاه کند که منافع مشابهی با آن ها دارد. وی در این راستا کشور چین را مد نظر دارد.

شرودر همچنین تصریح کرد که ما باید قطعا در مناقشات تجاری آمریکا با چین قاطعانه منافع اقتصادی خود در بازار چین را محقق کنیم. مناقشات تجاری آمریکا با چین همچنین در کار شرکت های آلمانی اختلال ایجاد می کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چین را متهم به اقدامات تجاری غیر منصفانه کرده و تعرفه های گمرکی بالا روی کالاهای وارداتی از این کشور تصویب کرده است. البته رهبری در پکن این اتهامات را رد کرده و ایالت متحده را متهم به استبداد تجاری می کند.

صدر اعظم اسبق آلمان همچین به دولت آلمان در این باره هشدار می دهد که آلمان را علیه سرمایه گذاری در چین سوق دهد.