۰ نفر

یونیسف:

870 کودک سوری در شرق این کشور کشته شدند

۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۵۷
کد خبر: 315346
  870 کودک سوری در شرق این کشور کشته شدند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که 870 کودک سوری در شرق این کشور طی 9 ماه گذشته کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، «گرت کابیلر» مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا یونیسف گفت: این بالاترین آمار از آغاز جنگ در سوریه از سال 2011 است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه احتمال دارد شمار کودکان قربانی در شرق سوریه بیش از این آمار باشد، گفت: طی حدود هشت سال از جنگ، اصل اساسی حمایت از کودکان و نیز عواقب وخیمی که این جنگ برای آن ها داشته به صورت کامل نادیده گرفته شده است.

مدیر منطقه ای یونیسف از همه طرف های درگیر در جنگ سوریه خواست تا از کودکان سوری بدون درنظر گرفتن مکان حضور آن ها در این کشور حمایت کنند.

درحالی یونیسف از کشته شدن 870 کودک سوری در شرق این کشور خبر می دهد که ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا طی هفته ها و ماه های گذشته بسیاری از مناطق مسکونی در شرق سوریه را هدف قرار داده است. جمعه گذشته (19 آبان) 26 غیرنظامی در استان دیرالزور سوریه در نتیجه بمباران جنگنده‌های ائتلاف کشته شدند.

تارنمای سوشیال ورد گزارش کرده است: ارتش آمریکا هفته گذشته مناطق شرقی سوریه را بمباران کرده که منجر به کشته شدن بسیاری از غیرنظامیان این کشور شده است.

براساس این گزارش درحالی‌که آمریکا در ظاهر خواهان نشان دادن عملیات نظامی خود برای حذف الباقی نیروهای گروه تکفیری- تروریستی داعش در استان دیرالزور در نزدیکی مرز با عراق است، اما در حقیقت باید گفت واشنگتن هیچ تمایلی برای حذف داعش در کشور سوریه ندارد.

به گفته خبرگزاری رسمی سوریه، جنگنده‌های آمریکا روز گذشته (24 آبان) با بمباران روستاهای البودران و السوعا و ویران کردن منازل مردمان این دو روستا منجر به کشته شدن 23 تن شدند.

تنها در یک گزارش طی حملات روز پنجشنبه آمریکا یک خانوار 17 نفره سوریه که به دلیل بالاگرفتن جنگ میان نیروی داعش و نیروهای دموکرات سوریه از شهر البغوز فرار کرده بودند، جان خود را از دست دادند.

دولت سوریه همچنین استفاده جنگنده‌های آمریکا از بمب‌های خوشه‌ای و سلاح‌های شیمیایی (فسفر سفید) که طبق توافق‌های بین‌الملل استفاده از آنان ممنوع است را نقض آشکار قوانین حقوق بشر بین‌الملل خواند.

آمریکا و چند کشور محدود هم‌پیمان آن، از آگوست 2014 (مرداد 1393) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به‌اصطلاح بین‌المللی تشکیل داده‌اند.

تاکنون بسیاری از شهروندان بی‌گناه سوری در استان‌های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب در نتیجه بمباران این ائتلاف متجاوز به خاک و خون کشید شده و بسیاری از زیرساخت‌های این کشور را تخریب کرده‌اند.