۰ نفر

اعتراف وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی به افزایش قدرت حماس

۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۲۱:۵۳
کد خبر: 315337
 اعتراف وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی به افزایش قدرت حماس

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی روز جمعه با عتراف به افزایش قدرت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه نسبت به این مورد هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، لیبرمن که از حملات موشکی اخیر حماس و جهاد اسلامی به سرزمین های اشغالی خشمگین بود، مدعی شد: این قابل قبول نیست که پس از شلیک 500 موشک به جنوب اسرائیل، دولت این رژیم به سران حماس مصونیت بدهد.

آویگدور لیبرمن روز چهارشنبه در اعتراض به پذیرش آتش بس با غزه از سوی کابینه صهیونیستی از سمت خود استعفا داد.

وی درباره خطر توان نظامی نیروهای مقاومت فلسطینی در باریکه غزه نیز گفت: امروز ما با دستان خودمان آنها را تغذیه می کنیم و درصورتی که در آینده نزدیک تلاش آنها را متوقف نکنیم، آنها طی یک سال حزب الله جدید در نوار غزه خواهند شد.

وزیر مستعفی جنگ رژیم صهیونیستی با انتقاد از سیاست های کابینه صهیونیستی گفت: بر اساس سیاست های کنونی نه تنها اسماعیل هنیه (رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس) بلکه همه سران حماس احساس امنیت می کنند.

لیبرمن با بیان اینکه در تلاش بوده تا سیاست های کابینه صهیونیستی از داخل تغییر دهد، گفت: تصمیم برای آتش بس با غزه و اجازه ارسال کمک های مالی به غزه دو تصمیمی بود که لازم نبود انجام شود.

شامگاه یکشنبه گروهی از کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی با خودرویی غیرنظامی وارد منطقه ای درشرق خان یونس شده و 'نوربرکه' از فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام را ترور کردند.

پس ازلو رفتن عملیات، نیروهای مقاومت بانظامیان صهیونیست درگیر شدند. به دنبال این جنایت، جنگنده‌های ارتش صهیونیستی اقدام به پشتیبانی از نظامیان این رژیم کرده و شرق خان‌ یونس را بمباران کردند تا این نیروها بتوانند عقب‌ نشینی کنند. در نتیجه این بمباران‌ها شماری از مبارزان فلسطینی به شهادت رسیدند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در جریان این ناآرامی ها تاکنون، 11 فلسطینی شهید و 9 تن دیگر زخمی شده و همچنین 2 صهیونیست کشته و بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند.

پس از وقایع یکشنبه شب و حملات موشکی از غزه به سوی سرزمین های اشغالی مقام های صهیونیستی در نهایت روز سه شنبه با آتش بس با نیروهای مقاومت تن دادند.

در پی اعلام آتش بس، هزاران شهرک نشین در جنوب سرزمین های اشغالی علیه اعلام آتش بس میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

برخی از مقام های پیشین رژیم صهیونیستی نیز در خصوص اقدامات کابینه و ارتش صهیونیستی انتقاد کردند.

«رام بن بارک» معاون سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) نیز در واکنش به درگیری میان نیروهای مقاومت فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی سه شنبه شب گفت: اسرائیل در وضعیت بدی است.

«تزیپی لیونی» رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی نیز گفت: آتش بس در غزه یک شکست امنیتی بزرگ است و به توانایی بازدارندگی اسرائیل به شدت آسیب رساند.