۰ نفر

وزیر دارایی فرانسه درباره خطر بروز جنگ سرد تازه هشدار داد

۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۲۵
کد خبر: 315319
 وزیر دارایی فرانسه درباره خطر بروز جنگ سرد تازه هشدار داد

«برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه هشدار داد که منازعه تجاری میان آمریکا و چین می‌تواند به جنگ سرد تازه‌ای تبدیل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، لومر اظهار داشت این «خطر واقعی» وجود دارد که تنش های تجاری آمریکا و چین به جنگ سردی تبدیل شود که همه کشورهای دنیا بازنده آن خواهند بود.

وزیر دارایی فرانسه این اظهارات را در کنفرانسی در پاریس مطرح کرد که برای بحث در خصوص اصلاح سازمان تجارت جهانی برگزار شده است. وی تاکید کرد که برای جلوگیری از بروز جنگ سرد جدید، سازمان تجارت جهانی باید شیوه تصمیم گیری خود را اصلاح کرده و قوانین تجاری بین المللی را اعمال کند.

«سسیلیا مالمستروم» کمیسیونر تجاری اتحادیه اروپا هم در این کنفرانس از چین خواست تا در مذاکراتی که بر سر اصلاح سازمان تجارت جهانی جریان دارد، با آمریکا مصالحه کند، در غیر اینصورت احتمال خروج ایالات متحده از این سازمان وجود دارد.

وی افزود: چین از سیستم فعلی سازمان تجارت جهانی سود زیادی برده است. ما از چین می خواهیم که توان رهبری خود را نشان داده و برای اصلاح و روزآمد کردن سیستم فعلی با ما همکاری کند تا بتوان یک عرصه برابر ایجاد کرد. در غیراینصورت، آمریکا عرصه موازی دیگری در خارج از سیستم فعلی تاسیس خواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تعرفه های سنگینی بر کالاهای چینی وضع کرده که با اقدام متقابل پکن مواجه شده است. دو کشور برای حل اختلافات تجاری مذاکراتی را آغاز کرده اند که روز پنجشنبه دور تازه آن از سرگرفته شد.

به گزارش رویترز، اوایل ماه جاری ترامپ و «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین طی تماس تلفنی از تمایل هر دو کشور برای ادامه مذاکرات تجاری به منظور پایان دادن به جنگ تجاری این دو اقتصاد بزرگ خبر دادند. اما ترامپ اعلام کرد در صورت عدم حصول توافق، تعرفه های بیشتری بر چین اعمال خواهد کرد.