۰ نفر

شکست ترامپ مقابل خبرنگار سی‌ان‌ان

۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۹:۵۵
کد خبر: 315315
شکست ترامپ مقابل خبرنگار سی‌ان‌ان

«سی‌ان‌ان» امروز جمعه گزارش داد یک قاضی آمریکایی به کاخ سفید دستور داده مجوز خبرنگار اخراج‌شده این شبکه خبری برای ورود به کاخ سفید را احیا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «سی‌ان‌ان» امروز جمعه گزارش داد یک قاضی آمریکایی به کاخ سفید دستور داده مجوز خبرنگار اخراج‌شده این شبکه خبری برای ورود به کاخ سفید را احیا کند. 

 «سی‌ان‌ان» سه‌شنبه گفته بود از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و دستیارانش بابت لغو مجوز ورود خبرنگار این شبکه به کاخ سفید شکایت کرده است. 

ترامپ چندین بار در کنفرانس‌های خبری از سوالات «جیم آکوستا»، خبرنگار «سی‌ان‌ان» برآشفته شده. او چند روز پیش، «آکوستا» را «گستاخ» و «سی‌ان‌ان» را رسانه جعلی توصیف کرد.

کاخ سفید پس از این مشاجره اعلام کرد مجوزهای ورود جیم آکوستا در کنفرانس‌های خبری را باطل کرده است. 

سی‌ان‌ان در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه اعلام کرد از دادگاه خواسته حکم لغو ورود خبرنگارش به کاخ سفید معلق شود. این شبکه خبری گفت به دنبال لغو دائمی این دستور خواهد بود.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «با آنکه حکم [کاخ سفید] مختص سی‌ان‌ان و آکوستا است، این اتفاق می‌تواند برای هر کس دیگر بیفتد. در صورتی که این حکم به چالش کشیده نشود، اقدامات کاخ سفید می‌تواند باعث ایجاد اثرات مضر برای هر روزنامه‌نگاری شود که اخبار مربوط به مقام‌های منتخب ما را منعکس می‌کنند.»

قاضی آمریکایی امروز جمعه به نفع سی‌ان‌ان رأی داده است.