۰ نفر

دومین دیدارترامپ و اون سال آینده میلادی برگزار می‌شود

۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۳۸
کد خبر: 315062
دومین دیدارترامپ و اون سال آینده میلادی برگزار می‌شود

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد : دومین دیداردونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی سال آینده میلادی انجام می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، از رسانه های آسیایی،'مایک پنس' در حاشیه سی و سومین اجلاس سران آسه آن و اجلاس آسه آن پلاس در سنگاپور افزود:'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا درنظر دارد در سال آینده میلادی با'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی دیدار کند، اما اشتباهات گذشته در مورد نقض وعده های مطرح شده در مورد برنامه های خلع سلاح هسته ای تکرار نخواهد شد.

'پنس' پس از دیدار با 'مون جائه این ' رییس جمهوری کره جنوبی در سنگاپور به خبرنگاران گفت:دور دوم گفت وگوهای آمریکا و کره شمالی برای پیگیری نتایج دور نخست گفت وگوها در سنگاپور در اوایل سالجاری میان رهبران دو کشور و تداوم برنامه ها برای خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره انجام خواهد شد.

وی افزود: برنامه ها برای برگزاری این دیدار در حال پیگیری است. ما معتقدیم که این نشست دوجانبه احتمالا در ابتدای سال آتی اتفاق خواهد افتاد اما زمان و مکان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

'پنس' خاطرنشان کرد ما نمی خواهیم اشتباهاتی را که مقامات پیشین از هر دو طیف سیاسی انجام دادند تکرار شود، به طور شفاف، طی دهه های گذشته هر دو طرف وعده هایی داده اند اما پس از آن این وعده ها نقض شده است.

این اظهارات در حالی مطرح شده که محققان مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی واشنگتن اعلام کردند که 13 پایگاه عملیاتی موشکی را که توسط دولت کره اعلام نشده بود ، شناسایی کرده و می گویند ممکن است جمعا 20 آزمایشگاه هسته ای پنهان وجود داشته باشد.

این محققان اعلام کردند این اقدامات کره شمالی احتمالا دور دوم گفت وگوهای خلع سلاح هسته ای را میان واشنگتن و پیونگ یانگ به تعویق خواهد انداخت.

'مایک پنس' و 'مون جائه این' رئیس جمهوری کره جنوبی امروز در حاشیه اجلاسه سران آسه آن در سنگاپور دیدار و با یکدیگر در مورد برنامه های خلع سلاح پیونگ یانگ گفت وگو کردند.

دو طرف در این دیدار در مورد همکاری نزدیک واشنگتن و سئول برای برگزاری دومین دور مذاکرات رهبران آمریکا و کره شمالی توافق کردند و درعین حال بر فشار حداکثری بر پیونگ یانگ از طریق حفظ تحریم های سازمان ملل نیز تاکید کردند.

مایک پنس درعین حال گفت که چین نقش مهمی در این مذاکرات داشته و بیش از گذشته دراین زمینه گام برداشته است.

سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا'آسه آن' پس از چهار روز امروز به کار خود درسنگاپور پایان داد.

آمریکا ، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند، هند، چین و روسیه هشت کشور شرکای گفت وگویی این اتحادیه نیز در اجلاس آسه آن پلاس شرکت کردند.

کره جنوبی و آسه آن نیز دراین ایام نشست ویژه ای داشتند که طی آن قرار شد همکاری های تجاری دو جانبه افزایش یابد و اجلاس سران آسه آن در سال آینده در سئول برگزار شود.