۰ نفر

تایید پای‌بندی ایران به برجام از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۴۲
کد خبر: 314520
تایید پای‌بندی ایران به برجام از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود پایبندی ایران به برجام را تایید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از یورونیوز، بر اساس آخرین گزارش چهار ماهه این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد ایران میزان ذخایر اورانیوم غنی شده با درصد پایین و همچنین آب سنگین خود را در حد مجاز مندرج در توافق هسته‌ای نگاه داشته است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای میان این کشور و جامعه جهانی را تایید کرد.اولین گزارش آژانس بعد از تحریم آمریکا: ایران به برجام پایبند مانده است

 طبق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ناظر اجرای تعهد ایران به توافق هسته‌ای با گروه ۵+۱ است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس آخرین گزارش چهار ماهه این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد ایران میزان ذخایر اورانیوم غنی شده با درصد پایین و همچنین آب سنگین خود را در حد مجاز مندرج در توافق هسته‌ای نگاه داشته است.

بنا بر این گزارش، ماموران آژانس روز چهارم اکتبر، یک روز پیش از اعمال دور دوم تحریم‌های ایالات متحده علیه تهران، میزان ذخایر اورانیم با درجه غنای پایین ایران را اندازه گرفته‌اند. میزان ذخایر آب سنگین ایران نیز روز سوم اکتبر اندازه گیری شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۸/اردیبهشت ۱۳۹۷ اعلام کرد این کشور از برجام خارج می‌شود. از آن زمان تاکنون، ایران با وجود انتقاد از جامعه جهانی، پایبندی خود به این توافق را حفظ کرده است.