۰ نفر

واکاوی دلایل سکوت جامعه جهانی در برابر فعالیت‌های هسته‌ای سعودی

۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۳۰
کد خبر: 314057
واکاوی دلایل سکوت جامعه جهانی در برابر فعالیت‌های هسته‌ای سعودی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد دلارهای نفتی عامل سکوت آمریکا در برابر فعالیت های هسته ای سعودی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به افتتاح احداث اولین رآکتور هسته‌ای عربستان توسط ولیعهد سعودی، گفت: فعالیت های هسته ای در منطقه مصداق های زیادی دارد اما مواجه جانب دارانه به این موضوع نکته قابل تاملی است که سبب بی عدالتی می شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان مثال رژیم صهیونیستی عضو ان.پی.تی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) نیست اما 300 کلاهک هسته ای در اختیار دارد؛ همچنین رژیم آل سعود نیز رآکتور هسته‌ای خودش را افتتاح می کند اما مجامع بین المللی خصوصا کشورهایی مانند ایالات متحده هیچ واکنشی نسبت به آنها ندارند.

سود شرکت های آمریکایی از توسعه صنعتی در عربستان

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی غنی سازی هسته ای و استفاده صلح آمیز از این امر را حق مسلم خود دانست و بر آن پایبند است اما مشاهده می شود که کشورهای مانند آمریکا به دلیل اینکه از این مهم سودی بدست نمی آوردند سنگ اندازی های زیادی بر سر راه کشورمان کردند، ادامه داد: در مقابل وقتی حکومتی مانند سعودی که بر اساس گفته ترامپ همانند گاو شیرده محسوب می شود می تواند به راحتی رآکتور هسته‌ای راه اندازی کند زیرا شرکت های آمریکایی از ایجاد آن سود خواهند برد.

دلارهای نفتی عامل سکوت آمریکا در برابر فعالیت های هسته ای سعودی

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه سعودی ها بابت حمایت آمریکا و توسعه صنعتی به  ایالات متحده دلار نفتی می پردازند، تصریح کرد: در واقع دولتمردان کاخ سفید سود چندبرابری از سعودی ها دریافت می کنند  لذا فعالیت هسته ای توسط عربستان مشکلی ندارد و تناقض با قوانین ندارد اما در مقابل ایران همه چیز بالعکس می شود.

برخورد سلیقه ای شورای امنیت سازمان ملل با فعالیت های هسته ای در منطقه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه مجامع بین المللی نیز به ابزاری در دست قدرت های سلطه گر تبدیل شده اند، خاطرنشان کرد: به عبارتی کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل به دورغ متهم شد و برایش قطعنامه صادر کردند اما مشاهده می شود که حتی یک قطعنامه ضد رژیم صهیونیستی و سعودی صادر نشده است؛ بنابراین قوانین بین المللی توسط شورای امنیت سلیقه ای اجرا می شود.