۰ نفر

چهار وزیر انگلیسی در آستانه استعفاء قرار دارند

۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۸:۲۰
کد خبر: 314018
 چهار وزیر انگلیسی در آستانه استعفاء قرار دارند

نشریه ساندی تایمز گزارش داد: چهار وزیر انگلیسی که از ماندن در اتحادیه اروپا حمایت می کنند، در آستانه استعفاء از دولت «ترزا می» نخست وزیر انگلیس قرار دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این نشریه همچنین به نقل از منابع انگلیسی نوشت که اتحادیه اروپا به طرح 'ترزا می' با ایجاد مکانیسمی مستقل جهت نظارت بر خروج انگلیس از هرگونه توافق موقت گمرکی مخالفت کرده است.

نخست وزیر انگلیس درحال نهایی کردن جزئیات خروج توافق خروج این کشور از اتحادیه اروپاست اما مذاکرات بر سر مرز ایرلند شمالی با جمهوری ایرلند باعث بروز اختلافات وسیعی شده است.

انگلیس پیشنهاد داده است توافق موقتی در زمینه مسائل گمرکی ایجاد شود اما هواداران خروج از اتحادیه اروپا خواهان آن هستند که لندن تصمیم گیرنده نهایی در این زمینه باشد.

قرار است که «می» هفته جاری جلسه ای با اعضای کابینه اش تشکیل داده و طرح های خود را در مورد خروج از اتحادیه اروپا ارائه دهد. این درحالی است که استعفاء یا طرح استعفای برخی وزرا فشارهایی بر دولت وی ایجاد کرده است.

«جو جانسون» وزیر حمل ونقل و از وزرایی که در همه پرسی 2016 به ماندن در اتحادیه اروپا رای داده بود، روز جمعه استعفاء داد.

انتظار می رود که ترزا می تا پایان سال جاری میلادی طرح خود در مورد نحوه خروج از اتحادیه اروپا را برای رای گیری به پارلمان ببرد.

«می» تیرماه گذشته طرح دولت برای خروج از اتحادیه اروپا را رونمایی کرد که براساس آن انگلیس در دوره پسابرگزیت به تمام مقررات تجاری این نهاد درباره کالا پایبند بماند، تدابیر ویژه‌ای برای تسهیل عبور و مرور در نظر بگیرد و همچنان به عضویت در سازمان های مهم اروپایی ادامه دهد.

با این‌ حال، حامیان سرسخت برگزیت بر ضرورت قطع تمامی روابط با نهادهای اروپایی و بازتعریف آن با رعایت اصل استقلال انگلیس تأکید کرده و خواستار تجدیدنظر دولت در این رابطه شدند.