۰ نفر

آلمان: تحریم ایران، امنیت اروپا را تهدید می‌کند

۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۳۹
کد خبر: 313519
 آلمان: تحریم ایران، امنیت اروپا را تهدید می‌کند

هیکو ماس وزیر خارجه آلمان با تاکید بر پایبندی به توافق هسته ای (برجام)، هشدار داد که اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، امنیت و ثبات کشورهای اروپایی را تهدید خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، ماس هشدار داد: اعمال تحریم های جدید علیه ایران، می تواند باعث افزایش تنش ها در خاورمیانه شود که به دنبال آن امنیت و ثبات اروپا را نیز تهدید خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ وی با تاکید بر اینکه باید تدابیری برای حفظ اقتصاد ایران اتخاذ شود، گفت: کشورش در حال تدارک مکانیزم های مالی جدید در اتحادیه اروپا برای حفظ تجارت با ایران است.

وزیر خارجه آلمان با تاکید بر حفظ برجام، از سیاست های یک جانبه آمریکا در خصوص تحریم ایران انتقاد کرد.

وی پیش از این نیز در توییتی، ایجاد هرگونه تغییر در سیاست دولت ترامپ پس از انتخابات میان دوره ای (کنگره) آمریکا را توقعی اشتباه دانست.

دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه امسال خروج این کشور از برجام را اعلام کرد، اما بلافاصله کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چند جانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است، اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچ گاه به هدف خود دست نخواهد یافت و اکنون بر خلاف تحریم های اعمال شده قبلی علیه ملت ایران تنهاتر از هر زمان دیگر است.

به دنبال این اقدام ترامپ کشورهای اروپایی اعلام کردند که به دنبال ساز و کاری برای ادامه مبادلات اقتصادی با ایران هستند.