۰ نفر

واشنگتن از مسقط خواسته تا از مساله فلسطین دست بردارد

۱۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۹:۰۴
کد خبر: 313366
واشنگتن از مسقط خواسته تا از مساله فلسطین دست بردارد

«صائب عریقات» مذاکره کننده ارشد فلسطینی و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت که ایالات متحده آمریکا از پادشاهی عمان خواسته تا از مساله فلسطین دست بردارد و خود را وارد این موضوع نکند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عریقات در کنفرانس امنیتی اردن تاکید کرده که پیش از قبول طرح موسوم به «ابتکار صلح عربی» از سوی رژیم صهیونیستی، هیچ گونه عادی سازی در روابط کشورهای عربی با این رژیم انجام نخواهد شد.

وی همچنین گفت: هیچ کشور عربی با طرح موسوم به «معامله قرن» موافقت نخواهد کرد.

ده روز پیش «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژِم صهیونیستی در یک دیدار رسمی به مسقط رفت و با «قابوس بن سعید» پادشاه عمان دیدار کرد.

بر اساس گزارش ها یکی از موضوعات مورد گفت و گوی نتانیاهو و سلطان قابوس، فرایند موسوم به صلح در خاورمیانه بوده است.

چند روز پیش از این دیدار، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به عمان سفر کرده و با مقام های این کشور دیدار کرده بود.

یک روز پس از دیدار نتانیاهو از مسقط، «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در کنفرانسی در بحرین گفت: امروز زمان مناسبی برای این است که به طور جدی برای رهایی از مشکلاتی که مانع از پیشرفت کشورهای منطقه است، فکر کنیم.

وی گفت که کشورش برای نزدیک کردن دو طرف (فلسطین و رژیم صهیونیستی) کمک خواهد کرد.

در همین ارتباط پادشاه عمان در نامه ای به «عبدالله دوم» شاه اردن بر ضرورت از سرگیری مذاکرات صلح بین فلسطینیان و اسرائیل تاکید کرد.

منابع خبری گزارش دادند که در این نامه که وزیر خارجه عمان آن را تحویل شاه اردن داده، به محتوای مذاکرات اخیر سلطان قابوس با نتانیاهو اشاره شده است.