۰ نفر

دیدار پمپئو با مقامات کره شمالی به تعویق افتاد

۱۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۴۱
کد خبر: 313320
 دیدار پمپئو با مقامات کره شمالی به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که دیدار مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور با مقامات کره شمالی که برای این هفته در نیویورک برنامه ریزی شده بود به تاریخ دیگری موکول شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، هدر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه افزود زمانی که برنامه های زمانی آنها اجازه دهد در این مورد دوباره تشکیل جلسه خواهند داد.

در این بیانیه با اشاره به ادامه برگزاری مذاکرات با کره شمالی، آمده است: آمریکا همچنان بر تحقق تعهداتی متمرکز است که توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نشست ماه ژوئن (خرداد) در سنگاپور مورد توافق قرار گرفت.

نوئرت شامگاه دوشنبه به وقت محلی از دیدار پمپئو با کیم یونگ چول معاون حزب کمونیست کره شمالی خبر داده بود.

بررسی پیشرفت های احتمالی در چهار موضوع مطرح شده بین رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در دیدار سنگاپور شامل خلع سلاح اتمی کامل و تایید شدنی پیونگ یانگ محور این دیدار اعلام شده بود.

نخستین دیدار چول و پمپئو در دهم خرداد ماه امسال در نیویورک برگزار شد که موضوع آن هماهنگی برای دیدار سران دو کشور در سنگاپور بود.

اظهارات پمپئو پس از سفر ماه گذشته به پیونگ یانگ مبنی بر دیدار هر چه سریعتر رهبران دو کشور، این تصور را بوجود آورده بود که دیدار قبل از انتخابات میاندوره ای آمریکا در ماه جاری برگزار می شود. اما بیانیه وزارت خارجه آمریکا نشان می دهد که برگزاری این دیدار در آینده ای نزدیک همچنان مبهم است.

ماه گذشته وزیر خارجه آمریکا پس از بازگشت به کشورش اعتراف کرد که راه درازی برای تحقق هدف عاری شدن منطقه شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای باقی است .