۰ نفر

ژاپن به دولت مالزی وام می دهد

۱۶ آبان ۱۳۹۷، ۹:۰۴
کد خبر: 313237
 ژاپن به دولت مالزی وام می دهد

در نشست رهبران ژاپن و مالزی در توکیو، ژاپن تصمیم گرفته است یک وام مالی بزرگ در اختیار دولت مالزی قرار دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کیودو روز چهارشنبه گزارش کرد ارزش این وام یک میلیارد و 800 میلیون دلار است و به مالزی کمک می کند تا بخشی از بدهی های دولتی را جبران کند.

گزارش خاطر نشان می کند که 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن با اعطای این وام برای کمک به مالزی در زمینه های آموزش و پرورش و حمل و نقل موافقت کرده است.

'ماهاتیر محمد' نخست وزیر 93 ساله مالزی که در یک شرایط بحرانی از ماه می قدرت را در این کشور در اختیار گرفته همواره در تلاش بوده است از تجربیات اقتصادی ژاپن برای کمک به رشد کشورش استفاده کند.

آبه در مصاحبه مطبوعاتی پس از دیدار طرفین گفت برای نخست وزیر مالزی احترام زیادی قایل است و به همکاری هایش با دولت وی ادامه خواهد داد.

او تاکید کرد ژاپن و مالزی تصمیم گرفته اند درخصوص فناوری، زیرساخت ها، حمل و نقل، ساخت خطوط ریلی برای قطارهای پرسرعت و سرمایه گذاری همکاری کنند.

گزارش حاکی است میزان بدهی که دولت مالزی با آن روبرو است و جزو بدهی های ملی محسوب می شود نزدیک به 264 میلیارد دلار است که 40 درصد آن حاصل رسوایی های مالی دولت سابق این کشور است.

ماهاتیر همچنین با امپراتور 'آکی هیتو' در قصر امپراتوری دیدار و جایزه «گراند کوردون پالونیا فلاورز» بالاترین نشان دستاوردهای بین المللی و فرهنگی را از او دریافت کرد.