۰ نفر

نگرانی شدید وزیر اسرائیلی از حمله ایران به اسرائیل

۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۵۷
کد خبر: 312723
 نگرانی شدید وزیر اسرائیلی از حمله ایران به اسرائیل

وزیر مسکن و شهرسازی و عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با اشاره به تحریم های ضد ایرانی آمریکا، تاکید کرد که تل آویو هراس دارد باید بهای تحریم های آمریکا ضد ایران را بپردازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شبکه خبری المیادین نوشت، "یوآف گالنت" افزود: در صورت مواجهه آمریکا و ایران، تل آویو کار زیادی نمی تواند انجام دهد، اما ایران می تواند کاری انجام دهد و آن حمله به اسرائیل هم پیمان اصلی واشنگتن است. 

وی گفت: هرکس این موضوع را تنها یک نظریه می داند، کافی است از خود این سوال را بپرسد که چرا در جنگ اول خلیج فارس (۱۹۹۱)، که در آن آمریکا و نیروهای هم پیمانش به عراق حمله کردند، "صدام حسین" (دیکتاتور سابق عراق) برای تلافی، ۴۰موشک به سمت اسرائیل پرتاب کرد.

گالنت ایران را خطرناک ترین مشکل راهبردی امنیتی تل آویو توصیف کرد.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه امسال به دنبال خروج از برجام، دور نخست تحریم ها را علیه جمهوری اسلامی ایران اجرایی کرد و دور دوم که تحریم های بانکی و نفتی را در بر می گیرد، ۱۳ آبان ماه به مرحله اجرا در خواهد آمد. به صفر رساندن صادرات نفت ایران، مهمترین هدف تیم ترامپ در ماه های اخیر بوده که بارها در موضع گیری های خود به آن اشاره کرده بودند.

اما در آستانه دور جدید تحریم ها شاهد عقب نشینی کاخ سفید از موضع قبلی خود بودیم و ترامپ با اعلام معافیت ۸ کشور از تحریم های ضد ایرانی تلویحا به امکان ناپذیر بودن حذف ایران از عرصه معاملات نفتی اعتراف کرد. 

بسیاری از ناظران سیاسی و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تحریم نفت ایران در بلندمدت همراه با افزایش بهای نفت، به تضعیف دلار در سطح بین‌المللی منجر شده و محکوم به شکست است.