۰ نفر

الحاق ناو هسته‎ای آمریکا به بزرگترین رزمایش نظامی ژاپن

۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۴۳
کد خبر: 312669
الحاق ناو هسته‎ای آمریکا به بزرگترین رزمایش نظامی ژاپن

آمریکا ناو هواپیمابر هسته‎ای «یواس‌اس رونالد ریگان» را برای به رخ کشیدن قدرت واشنگتن در منطقه پاسیفیک غربی، به رزمایش بزرگ ژاپن اعزام کرد.

به گزارش آساهی شیمبون، ناو هواپیمابر هسته‌ای «یواس‌اس رونالد ریگان» از دیروز شنبه در همراهی با یک رزم‌ناو کانادایی به رزمایش «شمشیر بران» پیوست- بزرگترین رزمایشی که تاکنون در پاسیفیک غربی و در آب‌های پیرامونی ژاپن انجام شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ژاپن و آمریکا برای این رزمایش که هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود، ۵۷ هزار نیروی نظامی، تفنگدار دریایی و خلبان را به صحنه آورده‌اند که حدود ۱۱ هزار نفر بیش از نیروهایی است که در سال ۲۰۱۶ در این رزمایش شرکت کردند.

به ادعای مقامات آمریکایی، نیروهای این کشور در راستای برقراری ثبات و حفظ توانمندی‌ها، در این رزمایش حضور دارند.

در همین رابطه، «جان ریچاردسون» رئیس عملیات‌های دریایی آمریکا، در سخنرانی که پنجشنبه گذشته در استرالیا داشت، مدعی شد: رزمایش شمشیر بران نشان‌دهنده تعهد متحدین همفکر در قبال یکدیگر است تا راهی برای تضمین صلح و ثبات در ایندوپاسیفیک بیابند.

انگلیس، فرانسه، استرالیا و کره جنوبی بر این رزمایش که دوشنبه هفته گذشته آغاز و سه‌شنبه این هفته خاتمه می‌یابد، نظارت می‌کنند.

ژاپن در راستای سهم‌خواهی بیشتر در تامین امنیت آسیا، رویکرد حمایت از دیپلماسی منطقه‌ای همزمان با به‌رخ کشیدن قدرت نظامی را تشدید کرده است. این درحالی است که رویکرد آمریکا و متحدین غربی به ایندوپاسیفیک، در راستای مهار چین است و ژاپن نیز در اتحاد با این کشورها، منافع خود را جستجو می‌کند.