۰ نفر

در ۷ ماهه گذشته،

کسری تجاری آمریکا در ماه دسامبر به بالاترین حد رسید

۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۳۵
کد خبر: 312584
کسری تجاری آمریکا در ماه دسامبر به بالاترین حد رسید

وزارت تجارت آمریکا خبر داد که در ماه سپتامبر با رکورد زدن واردات و کاهش صادرات، کسری تجاری آمریکا به بالاترین سطح خود در ۷ ماه اخیر رسید.

به گزارش شین‌هوا، وزارت تجارت آمریکا خبر داد که در ماه سپتامبر با رکورد زدن واردات و کاهش صادرات، کسری تجاری آمریکا به بالاترین سطح خود در ۷ ماه اخیر رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، در این گزارش آمده است که کسری تجاری کالا و خدمات در ماه سپتامبر، نسبت به مقدار اصلاح شده ماه آگوست که ۵۳.۳ میلیارد دلار بود، افزایش یافته است و با رسیدن به رقم ۵۴ میلیارد دلار، بزرگترین کسری تجاری از فوریه تا کنون را ثبت کرده است.

واردات آمریکا ۱.۵ درصد جهش کرد و به رکورد ۲۶۶.۶ میلیارد دلار رسید. صادرات آمریکا ۱.۵ درصد کاهش یافت و پس از افت در ۳ ماه متوالی، به ۲۱۲.۶ میلیارد دلار رسید.

در ماه سپتامبر تحت تاثیر تعرفه‌های تلافی‌جویانه شرکای تجاری آمریکا بر کالاهای کشاورزی، صادرات دانه سویا ۲۹ درصد سقوط کرد و به ۱.۷۵ میلیارد دلار رسید. این درحالیست که در ماه آگوست هم صادرات دانه سویا با افت مشابهی روبرو شده بود.

در ۹ ماه اول امسال کسری تجاری آمریکا به ۴۴۵ میلیارد دلار افزایش یافت که ۱۰ درصد از مدت مشابه سال ۲۰۱۷ بیشتر است.

اما طبق گزارش رویترز، کسری تجاری آمریکا با چین هم که از حساسیت سیاسی بسیار بالایی برخوردار است، در ماه سپتامبر ۴.۳ درصد جهش کرد و به ۴۰.۲ میلیارد دلار رسید.