۰ نفر

اسپوتنیک:

روسیه دوباره از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۳۴
کد خبر: 311685
روسیه دوباره از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد: مسکو قصد دارد دوباره از آمریکا به سازمان تجارت جهانی در موضوع اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم شکایت کند.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه در روز 18 اکتبر شکایتی را علیه آمریکا به دلیل اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم در سازمان تجارت جهانی مطرح کرد. به صورت متداول سازمان تجارت جهانی طی چند هفته شرایط را برای مصالحه بین دو کشور در این زمینه فراهم می‌کند. آمریکا مصالحه برای بررسی این شکایت را رد کرده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، پیشتر نیز مذاکرات دو کشور برای حل این موضوع در روز 30 آگوست برگزار شد که این مذاکرات ناموفق بود.

وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرده است که شکایت دومی را با موضوع مشابه علیه آمریکا در سازمان تجارت جهانی به جریان خواهد انداخت.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که همانطور که انتظار داشتیم آمریکا درخواست برای رسیدگی به شکایت روسیه در سازمان تجارت جهانی را رد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: آمریکا حق ندارد از ایجاد یک گروه داوری دیگر جلوگیری کند.

روسیه مجددا درخواست برای ایجاد یک گروه داوری جدید برای رسیدگی به موضوع اعمال تعرفه وارداتی توسط دولت آمریکا را برای ماه نوامبر مطرح می‌کند. به این ترتیب این گروه به صورت خودکار شکل می‌گیرد و آمریکا حق ندارد تا از شکل‌گیری آن جلوگیری کند.

بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی در صورتی که دو طرف یک دعوی نتوانند در طول برگزاری مذاکرات مشاوره‌ای مشکل خود را حل کنند یک گروه داوری بین آنها تشکیل خواهد شد.