۰ نفر

عربستان از اسرائیل تجهیزات جاسوسی پیشرفته می‌خرد

۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۵۹
کد خبر: 311007
عربستان از اسرائیل تجهیزات جاسوسی پیشرفته می‌خرد

منابع دیپلماتیک بلندپایه از تلاش عربستان برای خرید پیشرفته‌ترین تجهیزات جاسوسی از رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش الخلیج آنلاین، منابع دیپلماتیک بلندپایه از مشورت‌ها و دیدارهای سری جدیدی که به صورت هماهنگ بین مقامات سعودی و اسرائیلی با هدف امضای قراردادهای خرید سامانه‌های امنیتی پیشرفته و تقویت تبادل همکاری‌های نظامی بین دو طرف صورت می‌گیرد خبر دادند.   

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ریاض از ماه آوریل گذشته مذاکراتی جدی با رژیم اشغالگر صهیونیستی به منظور کامل کردن قرارداد خرید دستگاه‌های جاسوسی بسیار پیشرفته از این رژیم آغاز کرده و این مذاکرات از طریق میانجیگری یک کشور اروپایی در حال انجام است.

این منابع اظهار داشتند که این مذاکرات سری در برخی از پایتخت‌های کشورهای غربی از جمله لندن و واشنگتن انجام شده و دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از نتایج این مذاکرات آگاه است.

عربستان برای به دست آوردن جدیدترین تجهیزات جاسوسی از اسرائیل تلاش می‌کرد و سرانجام بعد از مذاکراتی سخت و تلاش‌های گسترده‌ و فشرده، توافقی رسمی مبنی بر تجهیز ریاض به جدیدترین و دقیق‌ترین تجهیزات جاسوسی بین‌المللی که رژیم صهیونیستی آن را در اختیار دارد محقق شد.

منابع مذکور با بیان "ارزش قرارداد عربستان و اسرائیل بیش از 250 میلیون دلار تخمین زده می‌شود" تاکید کردند که برخی از برنامه‌ها و تجهیزات جاسوسی اسرائیل عملا به ریاض منتقل و بهره برداری از آن رسما آغاز شده است.

به گفته این منابع امارات نیز حدود یک سال قبل تجهیزات جاسوسی و پهپادهای جدید از اسرائیل وارد کرد اما تجهیزاتی که ریاض خریداری کرده از  تجهیزاتی که به کشورهای عربی دیگر فروخته شده پیشرفته‌تر و دقیق‌تر است.

قرارداد خرید تجهیزات جاسوسی بیانگر حجم توسعه روابط بین ریاض و تل‌آویو در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی است.

سوم اکتبر (11 مهر) پایگاه صهیونیستی تایمز آف اعلام کرد که رژیم سعودی برای جاسوسی از فعالان و معارضان سیاسی در خارج از تکنولوژی رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.

گفتنی است که روابط بین عربستان و اسرائیل بهترین روزهای خود در طول تاریخ را سپری می‌کند به گونه‌ای که گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی چندی قبل در مصاحبه با روزنامه ایلاف عربستان از آمادگی اسرائیل برای همکاری امنیتی با عربستان با هدف مقابله با آنچه نفوذ ایران دانسته خبر داد.