۰ نفر

دویچه‌له:

لهستان بابت جنگ جهانی دوم از آلمان درخواست خسارت کرد

۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۱۷
کد خبر: 310934
لهستان بابت جنگ جهانی دوم از آلمان درخواست خسارت کرد

رئیس جمهور لهستان اعلام کرد: تحقیق مجلس این کشور نشان می‌دهد که آلمان باید به این کشور غرامت بیشتری برای خرابی‌های جنگ جهانی دوم پرداخت کند.

به گزارش دویچه وله، قرار است طی روزهای آینده نشست مشترک آلمان و لهستان در ورشو برگزار شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، آندرزج دودا، رئیس‌ جمهور لهستان گفت: بررسی‌های مجلس این کشور نشان می‌دهد که آلمان باید غرامت بیشتری به لهستان به دلیل خسارت‌های جنگ جهانی دوم پرداخت کند.  

وی در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد ام سونتاگ، گفت: آلمان هنوز به ما در زمینه پرداخت غرامت‌های جنگ جهانی دوم بدهکار است. انتظار می‌رود موضوع پرداخت غرامت یکی از اصلی‌ترین مسائلی باشد که در نشست مشترک دو کشور در ورشو مطرح شود. 

دودا گفت: بررسی‌های انجام شده توسط مجلس لهستان در باره خسارت‌های ناشی از جنگ و نتایج اولیه آن نشان می‌دهد که هنوز غرامت کافی در این زمینه به لهستان پرداخت نشده است. 

وی گفت: این یک سوال در باره مسئولیت و واقعیت ماجراست. آلمان بارها تأکید کرده است که مصالحه برای پرداخت غرامت به لهستان در اوایل دهه ۱۹۵۰ انجام شده است. 

رئیس جمهور پیشین لهستان نیز در ماه ژوئن گفته بود که این کشور به دلیل قربانی شدن میلیون‌ها نفر و خسارت‌های متحمل شده در جنگ جهانی دوم و در حمله آلمان و از طرفی اشغال این کشور توسط نازی‌ها باید غرامت بیشتری دریافت کند.