۰ نفر

کاخ سفید از سفر نتانیاهو به عمان استقبال کرد

۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۱۱
کد خبر: 310650
کاخ سفید از سفر نتانیاهو به عمان استقبال کرد

آمریکا با استقبال از سفر نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی به عمان، آن را نشانه گرم شدن روابط میان متحدان منطقه‎ای خود عنوان کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، دولت واشنگتن از سفر محرمانه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عمان استقبال کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، این نخستین سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عمان در ۲ دهه اخیر بوده است.

 درهمین‌راستا، «جیسون گرین‌بلت» نماینده ویژه ترامپ در امور خاورمیانه مدعی شد: واشنگتن از گرم شدن روابط و رشد همکاری میان دوستان منطقه‌ای خود استقبال می‌کند.

وی در ادامه این ادعا افزود: این اقدامی امیدبخش در راستای تلاش‌های ما پیرامون صلح است و برای خلق جوی سرشار از ثبات، امنیت و رفاه میان اسرائیل، فلسطینی‌ها و همسایگانشان ضروری است.

سفر نتانیاهو و هیأت همراه به مسقط، بعد از بازگشت وی به تل‌آویو علنی شد. این درحالی است که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز چند روز پیش سفری به عمان داشت.

«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در نخستین واکنش رسمی این کشور در قبال سفر جنجال برانگیز نتانیاهو گفت: وی و محمود عباس تمایل خود را برای دیدار با پادشاه عمان اعلام کردند و عکس این قضیه مطرح نبوده است.

این درحالی است که تایمز اسرائیل مدعی شد سفر به دعوت مسقط انجام شده است!

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این سفر گفت: از نظر ما، کشورهای اسلامی منطقه نباید تحت فشار کاخ سفید به رژیم غاصب صهیونیستی قرار گیرند و فضای تحرک برای مصائب و مشکلات جدید در منطقه ایجاد کنند. بی شک این رژیم در پی ایجاد اختلاف میان کشورهای مسلمان و سرپوش نهادن بر ۷۰ سال غصب و تجاوز و کشتار مردم مظلوم فلسطین است.