۰ نفر

به دلیل معامله با کره شمالی انجام شد

تحریم دو شرکت سنگاپوری از سوی آمریکا

۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵
کد خبر: 310594
تحریم دو شرکت سنگاپوری از سوی آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت سنگاپوری را به دلیل نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: شرکتی به نام "وی تیونگ" Wee Tiong Pte.Ltd و شرکت خدمات مدیریت کشتیرانی WT Marine Pte.Ltd به دلیل پولشویی به نفع کره شمالی، تحریم شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، پلیس سنگاپور در بیانیه‌ای اعلام کرد: این کشور تعهدات خود را تحت تحریم‌های سازمان ملل به طور جدی اجرا می‌کند و اقدامات مناسب را براساس نتایج تحقیقات انجام خواهند داد.

پلیس سنگاپور اعلام کرد: تا زمان کامل شدن تحقیقات جزئیات بیشتری اعلام نخواهد شد.

جاشوا استنتون، یک وکیل آمریکایی که در تهیه پیش نویس تحریم‌ها علیه کره شمالی مشارکت داشته است، اعلام کرد: سنگاپور به صورت سنتی در اجرای تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی ضعیف اقدام کرده و یک پایگاه اصلی در قاچاق و پولشویی به نفع کره شمالی است.

هر دو شرکت نامبرده شده رئیس مشترک و هیات امنای یکسانی دارند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین یک شرکت سنگاپوری دیگر که آن نیز رئیسش با این دو شرکت یکسان است، در لیست تحریم‌های خود قرار داد و وزارت دادگستری آمریکا نام رئیس این شرکت‌ها را به نقض تحریم‌های سازمان ملل و به خطر انداختن امنیت ملی آمریکا متهم کرد.

براساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا آن‌ها انتقال پول به کره شمالی را به صورت دستی و نقدی انجام می‌دادند.

براساس این تحریم‌ها هرگونه اموال رئیس این شرکت‌ها و متعلق به این موسسات در آمریکا مسدود شده است و آمریکایی‌ها از هرگونه معامله با آن‌ها منع شده‌اند.

با این حال یکی از مسئولان شرکت وی تیونگ در گفت و گو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد، وی هیچ اطلاعی ندارد که چرا این شرکت‌ها متهم به نقض تحریم‌ها شده‌اند.