۰ نفر

ارزش یوان چین به کمترین رقم در یک دهه گذشته رسید

۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۲۸
کد خبر: 310446
ارزش یوان چین به کمترین رقم در یک دهه گذشته رسید

ارزش یوان چین در معاملات امروز کاهش یافت و به پایین ترین حد خود در یک دهه گذشته رسید.

به گزارش بلومبرگ، یوان چین به پایین ترین حد خود در یک دهه گذشته رسید. بانک مرکزی چین اطمینان داده بود که می‌تواند ارزش این واحد پولی را ثابت نگه دارد .
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در معاملات امروز ارزش یوان 0.22 درصد سقوط کرد و به 6.9647 در برابر هر دلار رسید که پایین ترین ارزش یوان از ماه مه 2008 بوده است .

پس از اینکه بانک پیپل چین برای چهارمین بار در سال جاری میلادی نسبت نقدینگی را کاهش داد و واگذاری اوراق قرضه بین چین و دولت آمریکا به پایین‌ترین حد از آوریل 2011 رسید، یوان تحت فشار جدید قرار گرفت.
پن گانگشنک، معاون بانک مرکزی چین گفت:« بانک مرکزی به اقدامات عاقلانه خود برای ثابت نگه داشتن انتظارات در بازار معاملات خارجی و حفظ یوان در یک سطح منطقی و متوازن ادامه می دهد.یوان در مقایسه با ارزهای دیگر ثابت است و ضعف اخیر آن به خاطر عواملی مانند افزایش نرخ سود آمریکا، درگیری تجاری و قوی تر شدن دلار ایجاد شده است» .
یوان در 6 ماه گذشته در بحبوحه افزایش تنش های تجاری با آمریکا و رکود اقتصاد داخلی، 9 درصد از ارزش خود را از دست داده و به ناکارآمد ترین ارز آسیا تبدیل شده است. هنوز نشانه هایی از خروج سرمایه از چین وجود دارد.

نقطه عطف دلار
ایریس پنگ، اقتصاددان چینی گفت:« احتمال زیادی وجود دارد که یوان به 7 دلار برسد. دلار خیلی قدرتمند شده و به نظر می‌رسد بانک پیپل چین عجله‌ای برای توقف کاهش ارزش یوان ندارد ».
بانک پیپل چین در روز جمعه نرخ روزانه یوان را کمتر از حد انتظار قرار داد و این ارز برای سومین روز پیاپی سقوط کرد. فعالیت های این بانک در روزهای اخیر کاهش نسبی داشته گر چه میزان تجارت به بالاترین حد خود در روز چهارشنبه رسید و باعث شد مقامات برای مهار کاهش ارزش پول وارد عمل شوند .
آمریکا در گزارش نیم ساله خود در این ماه دیگر چین را یک فریبکار ارزی معرفی نکرد ولی از این کشور به خاطر افشا نکردن مداخلات ارزیش انتقاد کرد. استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفت:« باید روشمان را تغییر دهیم تا بفهمیم آیا کشور ها با واحد پولشان قمار می کنند یا نه» .