۰ نفر

واکنش ترامپ به خبر شنود مکالمات تلفنی

۳ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۴۲
کد خبر: 310284
واکنش ترامپ به خبر شنود مکالمات تلفنی

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن «نادرست» خواندن گزارش رسانه آمریکایی درباره شنود تماس‌های تلفنی او توسط چین و روسیه گفت: من فقط از گوشی‌های دولتی استفاده می‌کنم».

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ساعاتی پس از انتشار گزارش «نیویورک تایمز» درباره اقدام چین و روسیه در شنود مکالمه‌های گوشی تلفن همراه شخصی رئیس‌جمهور آمریکا، «دونالد ترامپ» به این گزارش واکنش نشان داد و این خبر را «بسیار نادرست» خوانده است.

 رئیس‌جمهور آمریکا به گزارش منتشر شده توسط نیویورک تایمز واکنش نشان داد، گزارشی که در آن ادعا شده، روسیه و چین تماس‌های تلفنی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را شنود کرده‌اند. 

به ادعای این روزنامه، وقتی ترامپ با یکی از گوشی‌هایش آیفونش با دوستان قدیمی‌اش تماس می‌گیرد تا نظرات آنها را درباره عملکردش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا بشنود، جاسوس‌های چینی اغلب به صحبت‌های او گوش می‌دهند تا بتوانند اطلاعاتی درباره نحوه اثرگذاری بر سیاست‌های دولت او به دست بیاورند.

طبق این گزارش، دستیاران ترامپ بارها هشدار داده‌اند که گوشی‌های تلفن همراه او امن نیستند و به او گفته‌اند جاسوس‌های روسیه، همانند چینی‌ها معمولاً تماس‌های تلفنی را شنود می‌کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود این گزارش را «بسیار نادرست» خوانده و نوشته است: «این به اصطلاح کارشناسان درباره ترامپ در نیویورک تایمز یک گزارش طولانی و خسته‌کننده درباره استفاده من از تلفن همراهم منتشر کردند، گزارشی که بسیار نادرست است اما من وقت ندارم که این گزارش نادرست را تصحیح کنم».

وی افزود: «من فقط از تلفن‌های دولتی استفاده می‌کنم و به ندرت از یک تلفن همراه دولتی هم استفاده می‌کنم. این گزارش(نیویورک تایمز) بسیار نادرست است».

تکذیب ترامپ درباره شنود تلفن همراه او در شرایطی صورت گرفته که سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنشی جالب به خبر نیویورک تایمز به آمریکایی‌ها توصیه کرده بود به جای آیفون از گوشی هوآوِی استفاده کنند.