۰ نفر

یک مقام اسبق در دولت جورج دبلیو بوش؛

ادعای آمریکا درباره حمایت ایران از تروریسم دروغی بیش نیست

۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۹:۳۷
کد خبر: 310269
ادعای آمریکا درباره حمایت ایران از تروریسم دروغی بیش نیست

یک مقام اسبق در دولت جورج دبلیو بوش با تاکید بر تجربیات خود در زمینه مسائل خاورمیانه سیاست‌های متخاصمانه‌ آمریکا علیه ایران و از جمله ادعای حمایت ایران از تروریسم را یک دروغ دانست و عربستان سعودی را بزرگ‌ترین حامی تروریسم خواند.

به گزارش اوراسیاریویو،  لارنس ویلکرسون، مشاور عالی و رئیس کارکنان دفتر ویژه ژنرال کالین پاول آخرین وزیر امور خارجه آمریکا در سال‌های ٢٠٠٢ تا ٢٠٠٥ ، در یک مصاحبه تلویزیونی با بررسی جوانب مختلف سیاست خارجی آمریکا در رابطه با ایران، پیرامون مسائلی همچون چگونگی تاثیر خصومت آمریکا با ایران، بر حضور نظامی ادامه‌دار و فعالیت‌های  ایالات متحده آمریکا در سوریه ، تحریم‌های سخت و بی رحمانه آمریکا علیه ایران ،روش‌هایی که کشورهای مختلف به دنبال دور زدن این تحریم‌ها هستند و ... به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ویلکرسون در تشریح پاسخ این سوال که چرا آمریکا سال‌هاست به بیراهه‌ ستیز با ایران رفته است؟ گفت: من سال‌ها برای فرماندهی تامین نیروی اصلی در ارتش آمریکا برنامه‌ریزی جنگی کرده‌ام. سال‌ها بر روی مسائل خاورمیانه کار کرده‌ام و این موضوع را درک نمی‌کنم.  عربستان سعودی ، حتی امروز هم بزرگ ترین حامی تروریسم در جهان است واین در حالی است که ما ایران را با این عنوان خطاب می‌کنیم. و این به وضوح یک دروغ است که می‌گوییم و بعلاوه می‌دانیم که دروغ می‌گوییم.

لارنس ویلکرسون پیش از این در مقاله‌ای در نیویورک تایمز پیرامون فرایند تصمیم ‌سازی جنگ عراق اظهار داشته بود:  ایران هراسی در زمانی صورت می گیرد که روسیه، چین و کره شمالی تهدیدات بسیار جدی علیه امنیت ملی آمریکا میباشند. اما انگار مردم آمریکا نیز به این سناریو سازیها که در خدمت اهداف سیاستهای جنگ طلبانه دولتها در آمریکاست و تعجبی نیست که همواره با موافقت کنگره نیز همراه میشوند عادت کرده اند.ا

وی همچنین در این مقاله گفته بود:در حالی آمریکا ایران را حامی تروریسم و طرفدار القاعده می داند که پانزده نفر از نوزده نفری که در یازده سپتامبر به آمریکا حمله کردند از اتباع عربستان سعودی نزدیک ترین متحد آمریکا بوده اند. اما ترامپ امروز با بی توجه به این واقعیت‌ها همانند بوش سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا را برای جعل اطلاعات و اسناد تحت فشار گذاشته است و در شرایطی که ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است وی مدام از ضرورت تغییر برجام سخن می گوید.

به اعتقاد لارنس ترامپ فقط بدنبال ایران هراسی بوده و میخواهد با «حاکمیت ترس »سیاستهای غلط خود را برای مردم و دیگر کشورها توجیه کند