۰ نفر

نیویورک‌تایمز مدعی شد:

شنود مکالمات ترامپ توسط روسیه و چین

۳ آبان ۱۳۹۷، ۸:۴۳
کد خبر: 310133
شنود مکالمات ترامپ توسط روسیه و چین

یک روزنامه آمریکایی بامداد پنجشنبه به نقل از مقام‌های فعلی و سابق این کشور گزارش داده روسیه و چین تماس‌های تلفنی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را شنود کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نیویورک‌تایمز نوشته وقتی ترامپ با یکی از گوشی‌هایش آیفونش با دوستان قدیمی‌اش تماس می‌گیرد تا نظرات آنها را درباره عملکردش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا بشنود، جاسوس‌‌های چینی اغلب به صحبت‌های او گوش می‌دهند تا بتوانند اطلاعاتی درباره نحوه اثرگذاری بر سیاست‌های دولت او به دست بیاورند.

دستیاران ترامپ بارها به او هشدار داده‌اند که گوشی‌های موبایل او امن نیستند. آنها به ترامپ گفته‌اند جاسوس‌های روسیه، همانند چینی‌ها معمولاً تماس‌های تلفنی را شنود می‌کنند.  

دستیاران ترامپ می‌گویند علی‌رغم اینکه او را این روزها برای استفاده از تلفن ثابت کاخ سفید تحت فشار قرار داده‌اند، هنوز هم استفاده از گوشی‌های آیفونش را متوقف نکرده است. مقام‌های کاخ سفید گفته‌اند تنها امیدشان این است که او با این گوشی‌ها درباره اطلاعات طبقه‌بندی‌شده صحبت نکند.

مقام‌های آمریکایی به نیویورک‌تایمز گفته‌اند سازمان‌های جاسوسی آمریکا متوجه شده‌اند چینی‌ها و روس‌ها از طریق عوامل انسانی که در دولت‌های خارجی دارند، گوشی ترامپ را شنود می‌کنند.

منابع مورد استناد روزنامه آمریکایی می‌گویند چینی‌ها تلاش کرده‌اند آنچه از این تماس‌ها یاد گرفته‌اند را -مانند اینکه ترامپ چطور فکر می‌کند، چه استدلال‌هایی ممکن است روی او اثر بگذارند و به حرف‌های چه کسانی گوش می‌دهد- برای جلوگیری از گسترده‌تر شدن جنگ تجاری با ایالات متحده به کار ببندند.

به عنوان مثال، چینی‌ها توانسته‌اند از طریق همین شنودها فهرستی از کسانی تهیه کنند که ترامپ معمولاً با آنها صحبت می‌کند. آنها امیدوارند از طریق نفرات موجود در این فهرست بتوان ترامپ را تحت تأثیر قرار داد.

یکی از نفرات این فهرست فردی به نام «استفان شوارتزمن»، موسس شرکت «بلک‌استون» و دیگری «استو وین»، کازینو دار سابق لاس‌وگاس است.

نیویورک‌تایمز نوشته تلاش‌های روسیه برای اثرگذاری بر سیاست‌های ترامپ تا این حد پیشرفته نیست که شاید آن را بتوان به مواضع دوستانه‌تر ترامپ در قبال «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه نسبت داد.