۰ نفر

بلایی که اردوغان بر سر بورس عربستان آورد!

۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۵۶
کد خبر: 309723
بلایی که اردوغان بر سر بورس عربستان آورد!

شاخص بورس عربستان امروز (سه شنبه) بلافاصله پس از سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درباره جزئیات قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی که جهان منتظر شنیدن آن بود، سقوط کرد .

به گزارش پایگاه خبری 'عربی 21 '، شاخص بورس عربستان با کاهش بیش از 1.5 درصدی در نخستین دقایق پس از سخنان اردوغان همراه شد، به طوری که شاخص ' تاسی' اصلی ترین شاخص بازار سهام این کشور با از دست دادن 122 واحد به 7525 واحد رسید. 
به گرارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، از زمان ورود ریاض به بحران قتل خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود در داخل کنسولگری عربستان در استانبول، کاهش شاخص بورس این کشور آغاز شده است .
با کاهش شاخص بورس عربستان، تاکنون بیش از 270 میلیون ریال سعودی (حدود 72 میلیون دلار) به سهامداران این بورس زیان وارد شده است .
با اتمام سخنرانی اردوغان درباره قتل خاشقچی، ارزش سهام بیش از 57 شرکت در بورس عربستان سقوط کرد.
اردوغان در سخنانی در نشست حزب حاکم ترکیه، جزئیات قتل خاشقچی را تشریح کرد. این در حالی است که پیش بینی می شود، شاخص بورس عربستان بیش از این در ساعات آینده سقوط کند. ریاض بیم آن دارد که کشورهای مختلف، به دلیل جنایتی که به احتمال زیاد تحت نظر 'محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی صورت گرفته، به شدت تحت فشار قرار گیرد . 
رییس جمهوری ترکیه در سخنانش با فاش کردن جزئیات قتل خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود گفت که همان طوری که اعلام کرده ایم، درباره پرونده قتل و جنایت علیه این روزنامه نگار ساکت نخواهیم ماند و باید عاملان این قتل در ترکیه محاکمه شوند.