۰ نفر

بشار اسد با فرستاده ویژه پوتین دیدار می‌کند

۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۷
کد خبر: 308858
بشار اسد با فرستاده ویژه پوتین دیدار می‌کند

بشار اسد با فرستاده رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر خارجه این کشور در دمشق دیدار کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در دیدار بشار اسد، رئیس‌جمهور روسیه با الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه و سرگئی ورشنین، معاون وزیر خارجه این کشور، درباره تحولات سوریه و روند تشکیل کمیته قانون اساسی صحبت شد.

لاورنتیف از تعامل مثبت دمشق با روند سیاسی، استقبال و تأکید کرد این کار باعث می‌شود تا برخی کشورها که برای ممانعت از پیشرفت در روند سیاسی تلاش می‌کنند و می‌خواهند بعدا مسئولیت آن را به دوش دمشق بگذارند، بهانه‌ای نداشته باشند.

اسد نیز در این دیدار تأکید کرد: برخی کشورهای منطقه و کشورهای غربی در روند سیاسی مداخله کرده و برای تحمیل خواسته خود بر سوری‌ها فشار می‌آورند و همین مسئله موجب کارشکنی در روند سیاسی می‌شود.

وی گفت: ما با تمامی کسانی که اراده واقعی برای از بین بردن تروریسم دارند همکاری می‌کنیم و در عین حال به حق خود درباره اجازه ندادن به طرف‌های خارجی برای مداخله در امور داخلی پایبندیم.

اسد گفت: بازگشت سوری‌ها به کشورشان هدف اصلی و اولویت دولت است.

لاورنتیف نیز نتایج سفرش به کشورهای عربی قبل از سفرش به دمشق را ارائه کرد و گفت: ما از طریق این تحرکات دیپلماتیک برای تبادل نظر درخصوص مسائل منطقه به ویژه روند سیاسی سوریه و جنگ علیه تروریسم تلاش می‌کنیم.