۰ نفر

دیدار نماینده ویژه پوتین با اسد

۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۴۹
کد خبر: 308760
دیدار نماینده ویژه پوتین با اسد

رئیس جمهوری سوریه که امروز نماینده ویژه همتای روسی خود را به حضور پذیرفته بود، بر ادامه مبارزه واقعی برای نابودی تروریسم و بازگرداندن ثبات به کشورش تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بشار اسد امروز الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه را به حضور پذیرفت که در این دیدار تاکید کرد سوریه همچنان با هر طرفی که اراده واقعی برای نابودی تروریسم و بازگرداندن ثبات داشته باشد، همکاری می‌کند.

در این دیدار آخرین تحولات سوریه به ویژه در مسیر سیاسی و روند تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی بررسی شد به طوری که نماینده پوتین از موضع مثبت و انعطاف‌پذیری دمشق در این زمینه ابراز رضایت و تاکید کرد این امر هرگونه بهانه را از برخی کشورها که فشارهای زیادی با هدف جلوگیری از پیشرفت در روند سیاسی اعمال می‌‌کنند، می‌گیرد.

اسد تاکید کرد برخی کشورهای منطقه و بسیاری از کشورهای غربی به دخالت در روند سیاسی و اعمال فشار برای تحمیل اراده خود بر سوری‌ها ادامه می‌دهند که این مسئله می‌تواند مانع هرگونه پیشرفت شود.

وی افزود سوریه با هر طرفی که اراده واقعی برای نابودی تروریسم و بازگرداندن ثبات داشته باشد،‌همکاری می‌کند، اما در عین حال بر حق خود بر اساس قوانین ومقررات بین المللی برای اینکه به هیچ طرف خارجی اجازه دخالت در امور داخلی خود را ندهد، پافشاری می‌کند.

به گزارش سانا، در دیدار اسد و نماینده پوتین همچنین به موضوع بازگشت آوارگان سوری به کشورشان تاکید کرد به طوری که بشار اسد گفت بازگشت سوری‌ها به کشورشان  هدف اساسی و از اولویت‌های دولت است.