۰ نفر

در بیانیه نشست «گفتگوی آسیا ـ اروپا» اعلام شد:

تعهدات برجامی ایران کامل بوده است

۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۵۵
کد خبر: 308737
تعهدات برجامی ایران کامل بوده است

شرکت کنندگان نشست «گفتگوی آسیا -اروپا» (آسِم) در پایتخت بلژیک خواستار لغو تحریم های ضدایرانی شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، شرکت کنندگان در دوازدهمین نشست «گفتگوی آسیا -اروپا» (آسِم) در شهر «بروکسل» پایتخت بلژیک امروز جمعه خواستار لغو تحریم های ضدایرانی شدند.

در بیانیه صادره در نشست «گفتگوی آسیا -اروپا» در این خصوص آمده است: سران کشورهای حاضر بر حمایت ازگفتگوهای دیپلماتیک و نیز برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که با قطعنامه ۲۲۳۱ توسط شورای امنیت سازمان ملل مورد تأئید قرار گرفته است، تصریح کردند.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: برجام به کارائی خود ادامه داده و هدف خود را نیز محقق کرده است. رهبران کشورهای حاضر در نشست مذکور اعلام کردند که همگام با اجرای کامل و مؤثر تعهدات برجامی ایران، تحریم ها علیه این کشور باید لغو گردند.

این بیانیه در ادامه تصریح می کند: حفظ توافق برجام با ایران به معنی احترام به توافقات بین المللی است و امنیت، صلح و ثبات بین المللی را تقویت می کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۸ ماه مارس سال جاری میلادی (۱۸ اردیبهشت) به بهانه های واهی و به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد و تهدید کرد که تحریم های واشنگتن علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.