۰ نفر

روزنامه ترکیه‌ای پیش‌بینی کرد؛

درآمد ۱.۵میلیارد دلاری ترکیه از محل گردشگری درمانی و سلامت

۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۱۹
کد خبر: 307558
درآمد ۱.۵میلیارد دلاری ترکیه از محل گردشگری درمانی و سلامت

انجمن آژانس‌های مسافرتی ترکیه اعلام کرد انتظار داریم از محل گردشگری سلامت در سال ۲۰۱۸، معادل ۱.۵ میلیارد دلار درآمد عاید ترکیه شود.

به گزارش حریت، فیروز باقلیکایا، دبیر انجمن آژانس‌های مسافرتی ترکیه گفت: انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۸ آنکارا از محل گردشگری پزشکی و سلامت ۱.۵ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وی گفت: در شش ماه نخست سال جاری شاهد افزایش ۱۷ درصدی درآمد از محل گردشگری پزشکی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و رسیدن آن به ۶۰۰ میلیون دلار بوده‌ایم. 

باقلیکایا ادامه داد: سال گذشته میلادی ترکیه از محل گردشگری سلامت یک میلیارد دلار درآمد داشت. 

وی گفت: ترکیه پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری سلامت دارد،‌ بنابر آمار ارائه‌شده از سوی دفتر آمار ترکیه این کشور بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، معادل ۴.۴ میلیارد دلار از محل گردشگری سلامت و پزشکی درآمد شناسایی کرده است.

این آمار نشان می‌دهد سال گذشته میلادی ۴۳۳ هزار نفر برای امور پزشکی و درمانی به ترکیه رفته‌اند که نسبت به ۲۶۷ هزار نفر سال ۲۰۱۳ بیش از ۶۲ درصد افزایش داشته است.

این آمار همچنین می‌افزاید در ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۸، ۲۷۴ هزار نفر با هدف دریافت خدمات درمانی به ترکیه رفته‌اند. 

وی گفت: قرار است در روزهای ۷ تا ۱۱ نوامبر سال جاری شورای اسلامی گردشگری سلامت بین‌المللی در شهر آنتالیای ترکیه برگزار شود. ۴۰۰ هیأت از ۵۶ کشور اسلامی در این اجلاس شرکت خواهند کرد.