۰ نفر

توفان مایکل به جنگنده‌های آمریکا خسارت وارد کرد

۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۸
کد خبر: 307550
توفان مایکل به جنگنده‌های آمریکا خسارت وارد کرد

تارنمای نیروی هوایی آمریکا گزارش داد: تعدادی از هواپیماهای جنگنده F-22 که در آشیانه خود در پایگاه هوایی تیندال در ایالت فلوریدا باقی مانده بودند، بر اثر وزش توفان شدید مایکل آسیب جدی دیده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا گفت: تعدادی هواپیما در آشیانه های شهر 'تیندال' برای خدمات تامین و نگهداری باقی مانده بودند و باتوجه به اینکه توفان تیپ چهار'مایکل' نواحی ساحلی خلیج را در نوردیده، به این آشیانه ها خسارت وارد کرده است.
سخنگوی نیروی هوایی آمریکا گفت:هنوز اطلاع دقیقی از میزان خسارت ها به هواپیماها نمی دانیم ونیروی هوایی نمی تواندبگوید چندتا از جنگنده هایش در آشیانه مانده و آسیب دیده اند.
صفحه فیس بوک نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده است چهار جنگنده F-22 از اسکادران 43 قادر به پرواز در هوای طوفانی نیستند و ممکن است خسارت دیده باشند.
سه هواپیمای جنگنده در یک آشیانه، خسارت جدی دیده و چهارمین جنگنده از آشیانه ای دیگر به بیرون هدایت شده بود که به نظر می رسد آسیب کمتری دیده است.
توفان مایکل که آخر هفته گذشته حدود 13 کشته و دهها مجروح بر جای گذاشت، ایالت‌های فلوریدا، جورجیا، کارولیناهای جنوبی و شمالی و ویرجینیا را در نوردید.
سرعت بادهای این توفان که دربیش‌ترین حالت به 280 کیلومتر بر ساعت می‌رسید، تخریب گسترده برخی شهرها را موجب شد و برق بیش از یک میلیون و 600 هزار خانه را قطع کرد.
در پی توفان مایکل، صدها هزار نفر ناچار به ترک خانه‌های خود شده بودند.