۰ نفر

بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان از طریق سرمایه‌گذاری کدام‌اند؟

۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۲
کد خبر: 307172
بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان از طریق سرمایه‌گذاری کدام‌اند؟

در جست‌وجوی سرمایه‌گذاری با کم‌ترین ریسک ممکن هستید؟ شاید هم در فکر مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری هستید. در این مطلب به معرفی کشورهایی می‌پردازیم که مقاصد مطمئنی برای سرمایه‌گذاری و مهاجرت از این طریق محسوب می‌شوند. همراه ما باشید.

بانک جهانی هر سال، تمامی کشورهای جهان را از نظر شاخص آسانی انجام کسب‌وکار ((Doing Business بررسی و رتبه‌بندی می‌کند. در گزارش سال ۲۰۱۸ این بانک، ایران از نظر آسانی کسب وکار و از میان ۱۹۰ کشور، ‌در رده ۱۲۴ قرار دارد.

جالب است بدانید سازمان‌های معتبری از جمله بانک جهانی، علاوه بر بررسی این شاخص، به معرفی کشورهایی می‌پردازند که دو ویژگی «مناسب برای سرمایه‌گذاری» و «ارائه روش‌های گوناگون برای اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری»  را دارند. بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بر اساس عوامل مختلفی از جمله منابع طبیعی، بازار، کارآمدی ، دارایی‌های استراتژیک و و ارائه روش‌های گوناگون برای اعطای اقامت دائم به سرمایه‌گذاران ارزیابی می‌شوند.

با ما همراه باشید تا ۳ کشور برتر برا مهاجرت سرمایه‌گذاران ایرانی را به شما معرفی کنیم.

۳. کانادا

02

کانادا از نظر شاخص آسانی انجام کسب‌وکار، از میان ۱۹۰ کشور، در رده هجدهم قرار دارد. این کشور در سال ۲۰۱۷ از طریق سرمایه‌گذاران خارجی توانست بیش از ۲۴ میلیارد دلار آمریکا، سرمایه جذب کند.

برای مهاجرت به این کشور می‌توانید با داشتن ۲ میلیون دلار و سرمایه‌گذاری حداقل ۱.۲ میلیون دلار، از طریق برنامه‌ی سرمایه‌گذار کبک اقامت بگیرید. البته برای افرادی که سرمایه‌ی کمتری دارند نیز روش‌های از جمله برنامه کارآفرینی کبک،  خوداشتغالی، ویزای استارت‌آپ و برنامه کارآفرینی استانی برای مهاجرت به یکی از استان‌های کانادا نیز معرفی شده است.

۲. بریتانیا

بریتانیا از نظر شاخص آسانی انجام کسب‌وکار، از میان ۱۹۰ کشور، در رده هفتم قرار دارد. این کشور با اینکه از اتحادیه اروپا خارج شده است، ‌اما توانسته به خوبی ثبات اقتصادی خود را حفظ کند.

بریتانیا برای جذب سرمایه‌گذارهای کارآفرین غیراروپایی، ویزای سرمایه‌گذاری درجه ۱ را معرفی کرده است. شما با داشتن حداقل ۲ میلیون پوند برای سرمایه‌گذاری در این کشور، می‌توانید برای اخذ ویزا اقدام کنید. البته برای شروع یک کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری در آن نیز می‌توانید با داشتن حداقل ۵۰‌ هزار پوند برای اخذ ویزای کارآفرینی اقدام کنید.

۱. استرالیا

استرالیا از نظر شاخص آسانی انجام کسب‌وکار، از میان ۱۹۰ کشور، در رده هشتم قرار دارد. این کشور امسال وارد بیست و هفتمین سال پیاپیِ رشد اقتصادی خود شده است و در طول این سال‌ها هیچ رکودی را تجربه نکرده است. زیرساخت‌های قوی اقتصادی، شرایط کاری بسیار مطلوب و استانداردهای بالای زندگی، سرمایه‌گذارهای خارجی بسیاری را جذب این کشور کرده است.

در این میان، فرهنگ مهاجرپذیر و شرایط مناسب برای دریافت اقامت سبب شده که این کشور برای ایرانیان، به بهترین کشور برای سرمایه‌گذاری و مهاجرت تبدیل شود.

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت

03

شما می‌توانید با داشتن حداقل ۲۰۰ هزار دلار، نسبت به اخذ ویزای کارآفرینی اقدام کنید. ویزای کارآفرینی یکی از زیرگروه‌های ویزای ۱۸۸ استرالیا است. برای آشنایی بیشتر با انواع ویزاهای سرمایه‌گذاری به لینک زیر مراجعه کنید:

ویزای سرمایه گذاری استرالیا

اگر در ایران یا هر کشور دیگری کسب‌وکاری دارید می‌توانید از طریق ثبت شرکت هم در استرالیا اقامت بگیرید. برای ثبت شرکت دراین کشور، شما ابتدا باید سوابقی از خود و کسب‌وکارتان را آماده کنید. سپس مدارک لازم را به همراه طرح کسب‌وکاری که می‌خواهید در استرالیا راه‌اندازی کنید، به اداره مربوطه ارسال کنید. مراحل بعدی شامل انتخاب نام شرکت، دریافت تأییدیه اتاق بازرگانی و قسمت جذب سرمایه‌گذاری در استرالیا، دریافت کد اقتصادی و ... است. البته فرایند دریافت اقامت استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری، تقریبا پیچیده است و هر سال، قوانین جدیدی به آن افزوده می‌شود.

گروه حقوقی مهاجرت پلاس با مدیریت دکتر دانیال شبرخ، وکیل رسمی و پایه یک دادگستری استرالیا، در تمامی مراحل اعم از اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا، ثبت شرکت و مسائل حقوقی پس از ورود به استرالیا همراه شماست. کافیست از طریق لینک زیر با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان این گروه بهره‌مند شوید.

ثبت شرکت در استرالیا