۰ نفر

اسلوونی و ایران بر تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی تاکید کردند

۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۶
کد خبر: 307067
اسلوونی و ایران بر تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی تاکید کردند

مدیر کل اتاق بازرگانی و صنایع اسلوونی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا، طی نشستی بر توسعه و تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو جانبه تاکید کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خانم سونیا اشموتس روز جمعه در ملاقات با کاظم شافعی ضمن ارائه توضیحاتی در باره ساختار اتاق بازرگانی و صنایع اسلوونی، اظهار کرد: اتاق بازرگانی اسلوونی با بیش از 6 هزار عضو یکی از بزرگترین مؤسسات تجاری و اقتصادی محسوب می شود که نمایندگی دو سوم بخش اقتصادی این کشور را عهده دار هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: ما به تداوم همکاری های تجاری و اقتصادی با ایران باور داریم.

مدیرکل اتاق بازرگانی اسلوونی همچنین ضمن اشاره به صادرات محور بودن اقتصاد اسلوونی افزود: اسلوونی 80 درصد محصولات تولیدی خود را صادر می کند.

وی در ادامه سخنانش ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه های این اتاق در راستای تقویت و توسعه تجارت، بر آمادگی اتاق بازرگانی اسلوونی جهت اعزام هیأتی تجاری -اقتصادی به ایران در آینده نزدیک خبر داد.

کاظم شافعی سفیر کشورمان در اسلوونی نیز در این نشست ضمن تشریح آخرین وضعیت تبادلات تجاری دو کشور و تحولات و پیشرفت‌های حاصله به ضرورت تلاش جهت افزایش و در عین حال توازن بخشیدن به مناسبات تجاری دوجانبه اشاره کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در دو کشور رسیدن به رقم یک صد میلیون یورو تبادلات تجاری در آینده نزدیک، امکان پذیر است.

سفیر کشورمان ضمن اشاره به امضا و اجرایی شدن موافقت نامه همکاری های اقتصادی بین دو کشور، گفت: تلاش می کنیم نخستین کمیسیون مشترک اقتصادی فیمابین دو کشور در آینده نزدیک در لوبلیانا برگزار شود.