۰ نفر

با نگرانی از رشد اقتصادی جهان؛

سهام آسیایی درجا زد

۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۳
کد خبر: 306641
سهام آسیایی درجا زد

پس از این که سهام دنیا با نگرانی از رشد اقتصادی جهان، به پایین‌ترین سطح ۸ ماهه خود رسیدند، سهام آسیایی حرکت قابل‌توجهی نداشت.

به گزارش رویترز، روز چهارشنبه، پس از این که سهام جهان با نگرانی از رشد اقتصادی جهان به پایین‌ترین سطح ۸ ماهه خود رسیدند، سهام آسیایی حرکت قابل‌توجهی نداشت، اما پوند انگلیس با امید به تواق برگزیت تقویت شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، شاخص سهام جهانی ام‌اس‌سی‌آی، که شاخص‌های سهام ۴۷ کشور جهان را دنبال می‌کند، در معاملات دیشب به پایین‌ترین سطح خود از ۱۶ آگوست تا کنون، رسید و امروز هم ۰.۱ درصد دیگر افت کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، بدون تغییر باقی ماند اما نیکی ژاپن ۰.۴ درصد افت کرد و سهام استرالیا تنها ۰.۱ درصد بالا آمد.

در بازارهای چین، شاخص سرزمین اصلی، کامپوزیت شانگهای ۰.۲ درصد از ارزش خود را در معاملاتی پرنوسان از دست داد و در هنگ‌کنگ شاخص هانگ‌سنگ ۰.۳ درصد افت کرد.

یاسوئو ساکوما، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت لیبرا اینوستمت، می‌گوید: درحالی که وضعیتی نامعلوم بر بازارهای مالی جهان سایه افکنده است، سرمایه‌گذاران زیادی کنار کشیده‌اند و منتظراند از بازارهای چین و خزانه‌داری آمریکا شفافیت بیشتری ببینند.

سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به بالاترین رکورد ۷.۵ ساله خود رسید ۳.۲۶۱ درصد شد. سود اوراق ۳۰ ساله آمریکا هم به بالاترین رکورد خود در بیش از ۴ سال اخیر رسید، اما در پایان معاملات دوباره افت کرد.

برخی سرمایه‌گذاران می‌گویند اظهارات رییس‌جمهور ترامپ، در مورد این‌که فدرال‌رزرو آمریکا، نرخ بهره را خیلی سریع بالا می‌برد، باعث شده است سود اوراق قرضه افت کند.

در بازارهای آمریکا، در معاملات دیشب، وال‌استریت بالا و پایین شد. شاخص داوجونز ۰.۲۱ درصد افت کرد اما شاخص‌های اس‌اندپی۵۰۰ و نزدک، بدون تغییر باقی ماندند.

در بازار ارز، پس از انتشار گزارشاتی که دوباره امیدها برای رسیدن به توافق برگزیت، بین اتحادیه اروپا و انگلیس را زنده کرد، پوند تقویت شد و با ۰.۱ درصد افزایش به نرخ تبادل ۱.۳۱۵۸ دلار در برابر هر پوند رسید.

نرخ برابری یوآن با دلار که قبلا تا ۶.۹۳۷۱، که پایین‌ترین نرخ آن از اواسط آگوست است، تضعیف شده بود، ۰.۱ درصد بهبود یافت و به ۶.۹۲۳۶ رسید.

شاخص دلار بدون تغییر و در ۹۵.۵۸۶ واحد باقی ماند.