۰ نفر

سقوط سهام بازارهای درحال ظهور و جذابیت آنها برای آمریکایی‌ها

۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۸:۵۶
کد خبر: 306269
سقوط سهام بازارهای درحال ظهور و جذابیت آنها برای آمریکایی‌ها

افت شدید سهام بازارهای در حال ظهور که از اوایل امسال شروع شد و آنها را به پایین‌ترین میزان ۱۷ ساله خود رساند، توجه برخی از مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری آمریکا را به خود جلب کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،  افت شدید سهام بازارهای در حال ظهور که از اوایل امسال شروع شد و آنها را به پایین‌ترین میزان ۱۷ ساله خود رساند، توجه برخی از مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری آمریکا را به خود جلب کرده است. با پایین آمدن قیمت‌ها آنها این سهام را گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت خود می‌دانند.

مدیران سبد سهام از هاردینگ اونر، فدریتد ایننوستورز و ولز فارگو، در بین کسانی هستند که سهام بازارهای درحال ظهور را با وجود وضع تعرفه‌های واردات رییس‌جمهور ترامپ و بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا، به سبد سهام خود اضافه کرده‌اند.

قیمت دارایی‌های بازارهای درحال ظهور امسال به شدت افت کرده است. شاخص بازارهای درحال ظهور ام‌اس‌سی‌آی، روز جمعه در پایین‌ترین رکورد خود از می ۲۰۱۷ تا کنون بسته شد و حالا ۲۱ درصد پایین‌تر از بالاترین سطح خود در ماه ژانویه است. شاخص ارزهای بازارهای درحال ظهور ام‌اس‌سی‌آی هم ۸ درصد نسبت به بالاترین سطح خود در ۲۰۱۸، که در ماه مارچ ثبت کرده بود، سقوط کرده است.

درحالی‌که بازارهای سهام آمریکا هر روز بالاترین رکورد تاریخ خود را ثبت می‌کنند، برخی از مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری در آمریکا، بازار بین‌الملل و بازارهای کشورهای جهان، می‌گویند بازارهای در حال ظهور قیمت‌هایی بسیار بهتر ارائه می‌کنند.

کریس مک، مدیر سبد سهام در صندوق سهام جهانی هاردینگ لونر، می‌گوید: ما به علت جنگ تجاری، با فرصت‌های خوبی روبرو هستیم.

نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد تاثیر منفی جنگ تجاری، سهام چین و دیگر بازارهای درحال ظهور را به شدت پایین کشیده است.

کریس مک، به دنبال سود بهتر، بیشترین وزن سهام بازارهای آسیایی از سال ۲۰۰۶ تا کنون را در سبد سهام خود جای داده است و وزن سهام آمریکا را به پایین‌ترین مقدار خود از همان سال تا کنون رسانده است.

در کل صندوق‌های جهانی آمریکا حالا ۷ درصد از سهام خود را بهبازارهای در حال ظهور تخصیص داده‌اند که این نسبت به ۳ سال پیش، ۲۵ درصد جهش کرده است.