۰ نفر

فشار برگزیت و جنگ تجاری بر اقتصاد جهان

۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۲:۲۳
کد خبر: 306236
فشار برگزیت و جنگ تجاری بر اقتصاد جهان

درحالی‌که سرمایه‌گذاران تحت فشار نگرانی از برگزیت و جنگ تجاری آمریکا-چین هستند، تمایل شرکت‌ها برای ثبت قراردادهای ادغام یا تملک شرکت‌ها، به پایین‌ترین سطح ۴ ساله خود رسیده است.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، طبق نتایج مطالعه جدیدی که روز دوشنبه منتشر شد، درحالی‌که سرمایه‌گذاران تحت فشار نگرانی از برگزیت و جنگ تجاری آمریکا-چین هستند، تمایل شرکت‌ها برای ثبت قراردادهای ادغام یا تملک شرکت‌های دیگر، به پایین‌ترین سطح ۴ ساله خود رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در گزارش جدید «معیار اعتماد در سرمایه‌گذاری جهانی» پایگاه ای‌وای، که هر سال دو بار منتشر می‌شود کمتر از نصف (۴۶ درصد) مدیران اجرایی جهان در نظر دارند ظرف ۱۲ ماه آینده شرکت دیگری را بخرند، که این نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

این شرکت مشاور در گزارش خود اعلام کرد که ۴۶ درصد از ۲۶۰۰ مدیر اجرایی از ۴۵ کشور جهان، که در این تحقیق شرکت داده شده بودند، می‌گویند آنها وضعیت نامشخص قانون‌گذاری و تحولات ژئوپولیتیکی را بزرگترین ریسک برای فعالیت‌های مربوط به معاملات در سال جاری می‌دانند.

استیو کروسکاس، معاون مدیرکل شرکت خدمات مشاوره معاملات ای‌وای، در بیانیه‌ای اعلام کرد: وضعیت نامشخص ژئوپولیتیکی، تجاری و تعرفه‌ای، بلاخره باعث شد برخی معامله‌کنندگان دکمه مکث را فشار دهند.

او ادامه داد: علی‌رغم درآمدهای نیمه اول امسال که فراتر از حد انتظار خوب بودند و ضرورت غیرقابل انکار استراتژیک برخی از معاملات، ما انتظار داریم امسال با معاملات خرید و ادغام بسیار کمتری نسبت به سال گذشته به پایان برسد.

تنها ۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این مطالعه گفتند که انتظار دارند بازار خرید و ادغام شرکت‌ها در ۱۲ ماه آینده پایدار بماند. ۲۰ درصد از مدیران اجرایی‌ هم انگلستان را به عنوان فرصتی برای قراردادهای خرید و ادغام معرفی کرده‌اند.

این یافته‌ها با نتایج تحقیقات شرکت حسابداری مور استفنز، هم‌خوانی دارد که اعلام کرده بود ارزش معاملات آمریکایی که شرکت‌های انگلستان را هدف قرار داده‌اند در سال مالی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ بیش از دو برابر سال قبل شده است به ۱۰۳.۱ میلیارد دلار رسیده است.