۰ نفر

قانونگذار عراقی:

حملات ترکیه متوقف نشود به سازمان ملل رجوع می‌کنیم

۱۳ مهر ۱۳۹۷، ۲۲:۴۵
کد خبر: 305374
حملات ترکیه متوقف نشود به سازمان ملل رجوع می‌کنیم

یکی از نمایندگان پارلمان عراق از تلاش این کشور برای متوقف کردن عملیات‌های نظامی ترکیه در شمال عراق خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «حسن شاکر الکعبی»، نماینده پارلمان عراق جمعه (۱۳ مهر) از حملات نظامی ترکیه به شمال عراق انتقاد کرد و گفت که بغداد به دنبال توقف این حملات است.

این نماینده عراقی در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومه» عراق گفت که این کشور هرگز بر مداخله‌های خارجی در خاک خود سکوت نخواهد کرد.

او افزود: «عراق به دنبال تشکیل هیأتی پارلمانی [جهت اعزام به ترکیه] است تا عملیات‌های نظامی این کشور در شمال عراق را متوقف کند».

این نماینده عراقی که عضو ائتلاف پارلمانی «الفتح» است، تأکید کرد در صورت عدم توقف عملیات ترکیه در شمال عراق، بغداد به سازمان ملل متحد رجوع خواهد کرد.

به نظر می‌رسد این تصمیم عراق به دنبال اقدام ترکیه در تمدید قانون عملیات نظامی برون‌مرزی ترکیه گرفته می‌شود.

پارلمان ترکیه چهارشنبه این هفته بار دیگر به دولت این کشور اجازه داد در سوریه و عراق علیه آنچه که آنکارا آن را گروه‌های تروریستی و جدایی طلب می‌داند، عملیات نظامی انجام دهد.

شاکر الکعبی با بیان اینکه عراق دارای حاکمیت مستقل بوده و با هیچ کشوری مرتبط نیست، تأکید کرد که این کشور مداخله‌های ترکیه در امور داخلی خود را مردود می‌داند.

او ادامه داد: ترکیه برای عملیات‌های نظامی خود در شمال عراق هیچ گونه توجیهی ندارد و دولت عراق باید نیروهای بیشتری در مرزهای خود با این کشور مستقر کند تا مانع از ورود تروریست‌ها به ترکیه شود».

ارتش ترکیه از دو سال پیش تاکنون علیه عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال سوریه و عراق چندین عملیات نظامی داشته که در تازه‌ترین این حملات، ارتش ترکیه اعلام کرد که سه تن از عناصر این حزب را در شمال عراق کشته است.