۰ نفر

معاون اول ترامپ چین را به جنگ اقتصادی متهم کرد

۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۵۹
کد خبر: 305161
معاون اول ترامپ چین را به جنگ اقتصادی متهم کرد

عاون اول رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا که آمریکا باعث تقویت اقتصاد چین شده است، گفت: حزب کمونیست چین رقابت ساده اقتصادی را به جنگ اقتصادی تبدیل کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مایک پنس روز پنج شنبه در موسسه هادسن به تشریح سیاست آمریکا در قبال چین پرداخت و گفت: روابط آمریکا و چین از 1972 به گرمی گرائید، پس از سقوط شوروی فکر کردیم که چین هم سقوط می کند. آمریکا موافقت کرد که به چین دسترسی اقتصادی بدهد و عضو تجارت جهانی شود.
وی با بیان اینکه بیشتر قدرت اقتصادی چین به دنبال سرمایه گذاری آمریکا در آن کشور انجام شد، ادامه داد: انتظار می رفت چین همانطور که در اقتصاد پیشرفت داشت، برای اصول لیبرالی هم اقدام کند و آزادی را به مردم خود بدهد اما اینگونه نشد. 
معاون اول رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: این سیاست های پکن به زیان رقبا به ویژه ایالات متحده آمریکا بوده است. چین باعث کسری تراز بازرگانی آمریکا به ارزش 375 میلیارد دلار شده است. ما چین را در 25 سال گذشته بازسازی کردیم اما اکنون پکن با برنامه ساخت چین 2025 سعی می کند 90 درصد صنایع جهان را در اختیار بگیرد.
پنس خاطرنشان کرد: چین کسب و کار را به نحوی پیش برد که حق مالکیت کالاهای آمریکایی را به خود اختصاص دهد، شرکت های آمریکایی را مجبور کرده است اسرار خود را به آنها اعلام کنند. سازمان اطلاعاتی چین، سرقت فناوری امریکا را طراحی کرده و چین یک رقابت ساده را به یک جنگ اقتصادی تبدیل کرده است.
وی مدعی شد: چین کمتر از این نمی خواهد که آمریکا را از غرب اقیانوس آرام بیرون براند اما آنها ناکام خواهند شد.