۰ نفر

واکنش بولتون به لغو پیمان مودت آمریکا-ایران

۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۴۱
کد خبر: 304945
 واکنش بولتون به لغو پیمان مودت آمریکا-ایران

مشاور امنیت ملی آمریکا به خروج یکجانبه این کشور از عهدنامه مودت تهران-واشنگتن واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، جان بولتون در کنفرانس خبری کاخ سفید به اعلام لغو پیمان مودت میان ایران و آمریکا که از جانب مایک پامپئو اعلام شد به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی گفت: ما متاسفیم که دیوان بین‌المللی دادگستری متوجه نشد حق ندارد هیچگونه رایی در رابطه با تحریم‌های آمریکا که برای محافظت از امنیت ما بر اساس پیمان مودت بود، صادر کند. در عوض، دادگاه لاهه به ایران اجازه تا از آن به عنوان تبلیغات سیاسی بهره ببرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره قصد آمریکا برای تغییر نظام ایران تاکید کرد: دوباره می گویم، شاید این بار بشنوید. سیاست ما تغییر رژیم نیست اما انتظار تغییر اساسی در رفتار آنها [ایران] داریم.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد: نظام ایران به صورت سیستماتیک در پی سیاست خصمانه در قبال ایالات متحده بوده است.

وی در ادامه مدعی شد: ایران یک رژیم سرکش است. سالها یک تهدید در خاورمیانه بوده است. من اظهارات آنها را به هیچ وجه جدی نمی گیرم.

این مقام ارشد کاخ سفید همچنین مدعی شد: اختلاف ما با آیت‌الله ها در ایران است نه مردم.

بولتون درباره ادعای نتانیاهو درباره تورقوزآباد گفت: ما از تلاش‌های اسرائیل حمایت می کنیم. اطلاعاتی که توسط اسرائیل جمع آوری شده، بسیار تاثیر گذار است.

مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: ایران فعالیت هسته ای خود را کاهش نداده است و بجای آن گزارش‌های علنی می گوید که در حال افزایش آن است.

وی افزود: فکر نمی کنم ایران در حال برچیدن برنامه هسته ای خود باشد.