۰ نفر

ستایش وزیر خارجه سوریه از حمله موشکی ایران

۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۲۳:۳۵
کد خبر: 304644
ستایش وزیر خارجه سوریه از حمله موشکی ایران

وزیر خارجه سوریه ضمن ستایش از حمله موشکی ایران به مقر تروریستها در شرق فرات تأکید کرد که حضور ایران در سوریه قانونی و هماهنگ با تمامیت ارضی این کشور است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین که قرار است ساعت 7 بعد از ظهر امروز این مصاحبه به‌صورت کامل پخش شود، در خصوص روند اقدامات سوریه برای مبارزه با تروریسم توضیحاتی را مطرح کرده است.

المعلم در این گفت‌وگو تأکید کرده که فصل پایانی جنگ در سوریه شامل آزادسازی ادلب و حومه‌های شمال شرقی حلب تا منطقه منبج و شرق فرات است.

وزیر خارجه سوریه با ستایش از حمله موشکی ایران به منطقه البوکمال تأکید کرد که این موشک‌ها در راستای مبارزه با تروریسم شلیک شده است. وی بار دیگر همکاری با ایران را قانونی و در راستای تمامیت ارضی دولت سوریه توصیف کرده است.

ولید معلم هدف از تجاوز چهارجانبه به منطقه لاذقیه را طولانی‌تر کردن بحران برای توانمندسازی اسرائیل جهت عدم تحقق پیروزی‌هایی دانست که ارتش سوریه با همکاری متحدانش به دست آورده است. وی ابراز داشت که طولانی‌تر کردن مدت بحران سوریه به این منظور دنبال می‌شود که اسرائیل بتواند مانع از دستاوردها و پیروزی‌های ارتش سوریه در آزادسازی بیش از 90 درصد از اراضی این کشور شود.

المعلم همچنین تأکید کرد که ابزارها و سامانه‌های دفاع هوایی سوریه با موفقیت در برابر تعداد زیادی از موشک‌های اسرائیل ایستادگی و دوسوم آنها را ساقط کرده است. وی ابراز اطمینان کرد که سوریه می‌تواند از حریم هوایی خود در برابر تجاوزهای اسرائیل و دیگران ایستادگی کند.

وزیر خارجه سوریه در خصوص سامانه دفاع موشکی اس‌ــ300 نیز ابراز اطمینان کرد که بر اساس تأکیدات روسیه، آسمان سوریه به‌موجب این سامانه مورد حمایت و امنیت خواهد بود.