۰ نفر

تشکیل جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس‌جمهور

۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۵۲
کد خبر: 304630
تشکیل جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس‌جمهور

شمارش آراء اولین دور از رای گیری نمایندگان پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور این کشور در حالی پایان یافت که هیچ یک از نامزدها نتوانستند دو سوم آراء را کسب کنند. در پی این امر، پارلمان عراق دومین دور رای گیری را بین برهم صالح و فواد حسین برگزار کرد اما فواد حسین از انصراف خود از مشارکت در دور دوم رای گیری خبر داد.

به گزارش سومریه نیوز، پس از آنکه در دور اول رای گیری، هیچ یک از نامزدها نتوانستند دو سوم آراء را کسب کنند، جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور به دور دوم کشیده شد. قرار بود دور دوم میان برهم صالح و فواد حسین که بیشترین آراء را در دور اول به دست آورده بودند، برگزار شود اما حزب دموکرات از انصراف نماینده خود، فواد حسین از دور دوم خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سومریه نیوز گزارش داد که ریاست پارلمان عراق با درخواست حزب دموکرات برای انصراف نامزد خود از دور دوم مخالفت کرده است.

نمایندگان پارلمان عراق امروز به ریاست محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور جدید کشور تشکیل جلسه دادند.

یک منبع عراقی تصریح کرد که برهم صالح در دور نخست ۱۶۵ رای و فواد حسین ۸۹ رای و سروة عبدالواحد ۱۸ رای را از آن خود کرد و برهم صالح و فواد حسین به دور دوم راه یافتند.

در همین حال، یک منبع در پارلمان تصریح کرد که چهار نامزد از کاندیداتوری برای ریاست جمهوری انصراف دادند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، عنوان داشت، عبدالکریم عبطان، سلیم همزه، عمر البرزنجی و عبداللطیف رشید از کاندیداتوری در انتخابات انصراف دادند.